sasucatu

Trådstartare
Om eran häst var varm i hoven med liiiite puls, utan att halta, skulle ni rida då?

Tömde en hovböld (?) <---(var så liten, typ 2 droppar)igår, fortfarande varm idag...

Måste nog kanske åka in till kliniken imon om inte värmen försvinner. det konstiga är att hon inte haltar alls... Gick helt rent idag, ev lite stelt igår innan hovslagaren hittade bölden.

Sv: Varm

skulle tat en liten promenad med pållen ... bättre att ta det för försiktigt än för oförsiktigt .... men röra på sig vill hon nog ...

o så en annan fråga...

vet som jag pratade med idag tyckte att det lät väldigt konstigt att hon skulle ha en hovböld eftersom hon inte haltade... erfarenheter?

Nej, åker in på ATG i såna fall, litar mer på klinikerna + att de har bättre resurser. En distrikt vet kommer ändå bara att skicka vidare mig dit = dyrare. Har vart med om allt för många sådana fall. :mad:

Visst kan det dyka upp "gamla" hovbölder i bland när hästar skos så det är klart att de kan ha bölder utan att de får speciellt ont.

En av våra hästar fick horisontell spricka i hoven förra våren och 4 månader senare när den växt ner visade det sig ha varit en rätt stor böld.

/// ghost

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: Ajda
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
482
Senast: Grazing
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 572
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 893
Senast: Missemus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar