Varm stall/ridjacka. Tips önskas!

TinyWiny

Trådstartare
Jag behöver en smidig och varm stall/ridjacka som fungerar lika bra i stallet som att rida i och då främst uteritter med långa skrittpass så värme även då är önskvärt. Ingen superdyr jacka men den ska vara gjord för att användas. Jag vill ha markerad midja och den ska sluta nedanför rumpan men jag vill inte ha någon kappa.

Alla tips är välkomna :)

Jag behöver en smidig och varm stall/ridjacka som fungerar lika bra i stallet som att rida i och då främst uteritter med långa skrittpass så värme även då är önskvärt. Ingen superdyr jacka men den ska vara gjord för att användas. Jag vill ha markerad midja och den ska sluta nedanför rumpan men jag vill inte ha någon kappa.

Uhips jackor är väldigt bra. Användarvänlig, bekväm och snygg! :)
Har en quiltat historia därifrån, som trots att den inte alls ser särskilt varm ut (eller känns dito heller) är det. Dock går den inte över rumpan, på mig iaf, men jag är ju en vandrande överkropp med ett par fötter å andra sidan...

Jag tittade på dem när jag googlade runt men deras lösning med handvärmare ser så konstig ut? Jag har inte sett dem på riktigt utan bara på bild men blir det inte knöligt?

Jag är ganska proportionerlig så, något längre ben kanske men de såg ganska korta ut på modellerna med.

Är de värda sitt pris annars? @Dressyrtjejen_97

Jag tittade på dem när jag googlade runt men deras lösning med handvärmare ser så konstig ut? Jag har inte sett dem på riktigt utan bara på bild men blir det inte knöligt?

Jag är ganska proportionerlig så, något längre ben kanske men de såg ganska korta ut på modellerna med.

Nej, det är väldigt smidigt faktiskt!
Jag tycker den var väldigt prisvärd, iaf som jag hittade min på 50% rea :)

Jag har en från Uhip, superskön, lätt, varm och väldigt praktisk.
Handvärmarna är jättesköna och enkla att knäppa upp.

Jag har en från Uhip, superskön, lätt, varm och väldigt praktisk.
Handvärmarna är jättesköna och enkla att knäppa upp.

Det låter ju lovande :) Hur långa är de i ryggen? Skulle någon vilja mäta (och då också skriva vilken storlek det är mätt på) skulle jag bli jätteglad :)

Det låter ju lovande :) Hur långa är de i ryggen? Skulle någon vilja mäta (och då också skriva vilken storlek det är mätt på) skulle jag bli jätteglad :)
Jag har min i stallet (dvs inte hemma), men min i stl 36 borde vara ca 50-55 i ryggen. Den går ner över höftbenen och lite till. Det är alltså den korta varianten jag har.
Jag kommer köpa en kappa också tror jag, gillar verkligen den korta.

När jag får råd ska jag köpa en Stierna Stella jacket :love:

Den går inte ner över rumpan dock.

Älskar min varseljacka:love: Absolut den varmaste och bästa jackan jag har. Min är nog närmare 8-9 år nu och minst lika bra som när jag köpte den:up:

Går ner för rumpan, varm och reflexer:) Stora fickor både på utsidan och insidan, lätt värda sina kronor:)

Älskar min varseljacka:love: Absolut den varmaste och bästa jackan jag har. Min är nog närmare 8-9 år nu och minst lika bra som när jag köpte den:up:

Går ner för rumpan, varm och reflexer:) Stora fickor både på utsidan och insidan, lätt värda sina kronor:)
Du måste ju skriva märke!!!

Jag är normalt sett en riktig j-la fryslort, men förra vintern hade jag införskaffat två jackor från Spooks, och en väst. Med Snoopy-jackan frös jag ALDRIG, trots rejält kallt (tvåsiffrigt där den första siffran oftare var 2 än 1...) ett par veckor i sträck :love:

Dock är ju inte den så lång kanske, min når nog strax förbi höftbenen. Men en snabbkoll visar att de har vissa jackor som är längre, utan att vara kappor. Zieta kanske faller dig i smaken?

Jag var in en sväng på Granngården idag och hittade en Covallierojacka till det facila reapriset 350 kr så det fick bli den :)

Fortsätt gärna att ösa på med tips för jag gissar att denna inte kommer klara de kallaste dagarna men den fungerar nu iallafall :)

Jag är normalt sett en riktig j-la fryslort, men förra vintern hade jag införskaffat två jackor från Spooks, och en väst. Med Snoopy-jackan frös jag ALDRIG, trots rejält kallt (tvåsiffrigt där den första siffran oftare var 2 än 1...) ett par veckor i sträck :love:

Dock är ju inte den så lång kanske, min når nog strax förbi höftbenen. Men en snabbkoll visar att de har vissa jackor som är längre, utan att vara kappor. Zieta kanske faller dig i smaken?

Zieta var riktigt snygg! Exakt en sådan jag egentligen vill ha men jag får nog spara en stund först :angel:

Jag investerade i en Ariat Momento. Vattentät och känns tålig. Jätteskön och varm. Går ner på rumpan. Har två ridsprund med dragkedjor bak, tvåvägsdragkedja och dragsko i midjan. För mig som är rund är dragsko i midjan suveränt, jackan slipper se ut som ett tält. Plus i kanten för bra fickor och en löstagbar luva stor nog att rymma ridhjälm (även den med dragsko). Gav 2500kr för min.

Jag investerade i en Ariat Momento. Vattentät och känns tålig. Jätteskön och varm. Går ner på rumpan. Har två ridsprund med dragkedjor bak, tvåvägsdragkedja och dragsko i midjan. För mig som är rund är dragsko i midjan suveränt, jackan slipper se ut som ett tält. Plus i kanten för bra fickor och en löstagbar luva stor nog att rymma ridhjälm (även den med dragsko). Gav 2500kr för min.

Såg nu att du skrev "ingen superdyr", allt är ju relativt men jag tycker väl att denna kanske missar just den delen av beskrivningen.

Såg nu att du skrev "ingen superdyr", allt är ju relativt men jag tycker väl att denna kanske missar just den delen av beskrivningen.

Den var också jättefin men tyvärr lite dyr.

Vet inte om jag lyckades med länken men jag har en Mountain Horse Shelburn. Eller rättare sagt en jacka o två västar i samma modell :angel: ÄLSKAR dem!! Fleece i ryggen o resten är bara underbart lätt o smidigt. Väldigt figurnära men plats för mina breda axlar. Helt klart favoriten!

https://www.google.se/search?q=moun...559#tbm=isch&q=mountain+horse+shelburn+jacket

Du hade mig vid "plats för mina breda axlar" :o Mitt ständiga problem. Hittade den för 599 kr på rea så det blev en sådan med :) Hoppas vi tycker lika :)

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 211
Senast: a1agnlju
·
Utrustning Vad rekommenderar ni för ridjacka till att rida dressyr i? Jag köpte nyligen en pikeurjacka av den modell som är populär nu, midjekort...
Svar
4
· Visningar
746
Senast: Bregen
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 490
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat