Varm stall/ridjacka. Tips önskas!

Vet inte om jag lyckades med länken men jag har en Mountain Horse Shelburn. Eller rättare sagt en jacka o två västar i samma modell :angel: ÄLSKAR dem!! Fleece i ryggen o resten är bara underbart lätt o smidigt. Väldigt figurnära men plats för mina breda axlar. Helt klart favoriten!

https://www.google.se/search?q=moun...559#tbm=isch&q=mountain+horse+shelburn+jacket
Hur är den i storleken? Vill minnas att jag tyckt att andra jackor från NH jag haft varit ganska rymliga, men det var förvisso ett antal år sedan jag köpte något från dem.

Hur är den i storleken? Vill minnas att jag tyckt att andra jackor från NH jag haft varit ganska rymliga, men det var förvisso ett antal år sedan jag köpte något från dem.

Rymlig! Har S i båda. Sitter åt runt höfterna på mig (rätt breda) o magen (rätt smal) o är sedan lite lagom rymlig i axlar o armar. Dvs helt underbar i stallet o på hästryggen :love:

Jag tipsar om Intersport. Deras eget märke McKinley är riktigt prisvärt. Sist köpte jag en jacka med en quiltad löstagbar innerjacka. Mycket användbar.

Jag behöver en smidig och varm stall/ridjacka som fungerar lika bra i stallet som att rida i och då främst uteritter med långa skrittpass så värme även då är önskvärt. Ingen superdyr jacka men den ska vara gjord för att användas. Jag vill ha markerad midja och den ska sluta nedanför rumpan men jag vill inte ha någon kappa.

Alla tips är välkomna :)

Vad är superdyr? Jag har en ariat regent parka som uppfyller allt det där och mer därtill. Men den är inte billig tyvärr. Just min modell har utgått men finns ju andra

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 211
Senast: a1agnlju
·
Utrustning Vad rekommenderar ni för ridjacka till att rida dressyr i? Jag köpte nyligen en pikeurjacka av den modell som är populär nu, midjekort...
Svar
4
· Visningar
746
Senast: Bregen
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 490
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv