Philosophia
Trådstartare
Bilen har bytt kamrem och vattentank idag och verkstaden nämnde att jag bör kolla nivån på kylarvätskan i morgon bitti efter att jag (idag) kört motorn varm och systemet har fått lufta sig. Jag fick med mig en liten flaska glykol för att kunna fylla på om det behövdes. Redan efter 500 meter i 50 km/h så var dock temperaturen mycket högre än vad mätaren brukar indikera vid exempelvis motorvägskörning. Jag vände för att fråga om det stod rätt till eller om jag i min okunnighet bara var nojig, men dessvärre hade de redan hunnit stänga (det är en liten rekorderlig familjeverkstad och jag var sist för dagen). Jag kollade nivån på kylarvätskan när jag kom hem och den var helt normal.
Frågan är om jag vågar köra 7 mil till jobbet i morgon bitti eller om jag ta tåget och istället be sambon som är ledig ta och köra bilen lite och åka till verkstaden om motorn verkar onödigt varm? Eller är jag överdrivet nojig? Jag kan egentligen inget om bilar och hade förmodligen knappt ägnat temperaturmätaren en blick om bilmekanikern inte hade påtalat behovet av luftning.
Frågan är om jag vågar köra 7 mil till jobbet i morgon bitti eller om jag ta tåget och istället be sambon som är ledig ta och köra bilen lite och åka till verkstaden om motorn verkar onödigt varm? Eller är jag överdrivet nojig? Jag kan egentligen inget om bilar och hade förmodligen knappt ägnat temperaturmätaren en blick om bilmekanikern inte hade påtalat behovet av luftning.