Varm i en hov??

R

reykurboy

Idag när jag kvällsfodrade kände jag att ena pållen var varm i en framhov.(har för vana att alltid känna på hovarna..:crazy: ) Tog ut honom en vända, rörde sig helt som vanligt, inte tendens till hälta.... Kan det bara var nått tillfälligt eller vad??

Sv: Varm i en hov??

Var tvungen åka å kolla till honom, nu var han lika kall ialla hovarna... Ingen som har någon aning om varför han kan ha varit lite varmare en liten stund ikväll?

det kan väl bero på hur hästen står o belastar för stunden, alltså att den får ökad cirkulation i ena hoven=lite varmare. Tror jag har läst det så för ett tag sedan

Så alltså om det skulle vara så någon gång så är det inte någon fara??

nej det är ingen fara,brukar oftast bli som vanligt igen efter att hästen har fått röra på sig..
kan säga så hära : så länge inte hoven ömmar,hästen haltar så är det nog ingen fara..

Till alla: :bow: Tack så mycket för svaren, är alltid bra att veta sånt här! :)

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 447
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 502
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar