Fille

Trådstartare
Hejsan!

Sen i tisdags har min kuse varit varm i en hov till och från. Han har ingen puls, haltar inte eller verkar tycka det gör ont eller så. Jag hopptränade samma dag som jag upptäckte det och min tränare såg inget heller.
Igår när jag var ute och red så snubblade han ovanligt mkt. Naturlivgtvis tänker jag ringa vet om det inte blir bättre inom några dagar men tänkte höra med er om ni har några förslag på vad det kan vara. Tror inte det är tex hovböld då borde han ha kraftigare puls samt vara halt!

Felicia

Sv: Varm hov?

Känner igen det där lite på min pålle just nu, han har ingen puls, visar inte att han har ont, men är ändå lite varm i hoven då och då.
Idag när vi skulle rida ut i skogen var hans hov varmare än de andra, men efter en halvtimmes skritt hoppade jag av och kände på hoven och då var hoven inte ett dugg varm längre :confused:
Han känns precis som vanligt att rida.

När jag ställde in igår kväll var samma hov lite varm, men efter en halvtimme när jag skulle hem var hoven inte varm längre.

Hagen de går i är frusen och knölig, inte alls kul så man är ju rädd för hovbölder och vrickningar.

Jag hoppas inte det är någon fara med hästen och att det inte blir något "skit" av det lite varma i hoven.
Kanske är det så att de är lite varmare i någon av hovarna ibland, lite beroende på hur de belastar hoven??
Vilket ben de vilar på??

Sv: Varm hov?

hej! jag har inte känt tidigare att han är varm på den hoven(höger fram).
Tänkte att han får skritta några dagar för att se om det blir bättre. Annars blir det vet, kul nu innan jul när man har sådär lagom mkt pengar till övers :S

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 145
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: Ajda
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
706
Senast: tara
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 820
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka