Världsrekord

JeayL

Trådstartare
Vilken Varmblodig travare har världsrekordet? Alltså vem som är snabbast då. Har försökt googla men är hur många olika svar som helst!

Och säg gärna på vilken tid!

Sv: Världsrekord

Det er veldig mange verdensrekorder etter div. alder og distanse.

Den som har "all age" rekorden er: Enough Talk 1:49.3

Edit: Det tilsvarer en kilometertid på 1.08.1 :)

Senast ändrad av en moderator:

Tack för svaret! Var en kompis som frågade, och man hittade 20 milj olika svar! :o

Maligator Shoes? :)
Hvem går hun til i år?

"Mallan"

maligator_shoes.jpg

Jätterolig häst med massor med humor. Vill absolut stå i centrum jämt och
ha all uppmärksamhet själv :D

I år går hon till Flirtin Man.

Men hon har inte fölat än. Dräktig med Enjoy Lavec nu.

AM

Fast Mallan är inte vår egen häst. Hon står inackorderad hos oss.

Men eftersom alla inackorderingar bor här hemma år ut och år in så känns det som om dom är en del av familjen ändå :)

Vi äger enbart ett fölsto och det är Blue Bahia.
Resten är inackorderingar.

AM

Kändes lite långsamt men det beror ju på hur lång sträckan är :p

Umåkers banrekord är ju typ 1,11,0 och det är ju bara 3sek ifrån världsrekordet isåfall..

Mulig det, men det er korrekt og den er satt over 1609 meter (en runde).
Kom i håg at E.T. løp 44 meter på 3 sek ;) og det tycker jeg er en hel del faktisk...

Mulig det, men det er korrekt og den er satt over 1609 meter (en runde).
Kom i håg at E.T. løp 44 meter på 3 sek ;) og det tycker jeg er en hel del faktisk...
Jag tänkte bara förtydliga att världsrekordet som Enough Talk satte var på Colonial Dows som är en specialbyggd bana som ser ut som en "hästsko", dvs den har bara en kurva.

Banrekordet på Umåker sattes för några veckor sedan av Speedy Gold 1.12,0.

Världsrekordet på milebana (1609m två kurvor) är på 1.08,6 och innehas av följande hästar: Giant Diablo, Donato Hanover, Lucky Jim och Muscle Hill.

Världsrekordet på tusenmetersbana har Varenne med 1.09,3 satt 2002 på finska Mikkeli.

Colonial Downs:
colonial.jpg

Om jag förstått saken rätt så startar de i "tarmen" längst nere till vänster i bild, springer genom kurvan till höger i bild och sedan är det bara upploppet kvar och de går i mål vid byggnaderna.

Världsrekordet på milebana (1609m två kurvor) är på 1.08,6 och innehas av följande hästar: Giant Diablo, Donato Hanover, Lucky Jim och Muscle Hill.
Kom på en ting, Tom Ridge har vel også gått 1.08,6. Er det ikke på milebane?

Snazzy Millie - Det stämmer att Tom Ridge gått 1.08,6. Däremot skrev jag fel världsrekord på kvartetten som innehar världsrekordet på milebana. Det ska såklart vara 1.08,5... :o

Världsrekordet på milebana (1609m två kurvor) är på 1.08,5 och innehas av följande hästar: Giant Diablo, Donato Hanover, Lucky Jim och Muscle Hill.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 527
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hemmet Det blir fler och fler saker som ska laddas/drivas med USB nu för tiden. Försöker hitta någon form av stående digital klocka med flera...
Svar
7
· Visningar
307
Relationer Julen kommer snabbare än jag vill och nu börjar jag leta efter bra presenter. Tidigare har jag gett bort upplevelser, mat och...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka