Världsettan Henrik von Eckermann ödmjuk inför VM: ”Vi kan fortfarande komma sist”

Henrik von Eckermann kommer till VM som världsetta i sällskap med King Edward, topprankade guldhästen från OS. En sammansvetsad duo som alltid siktar högt.
– Så länge det är noll fel på tavlan så är jag alltid troende att jag kan bli bäst, även fast det är att man ibland tänker det ska inte gå… tänker man att det kan gå, det finns en möjlighet. Det är väl den styrkan jag har, säger Henrik von Eckermann till SVT Sport

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan Henrik von Eckermann avbryter inomhussäsongen med sin stjärnhäst King Edward. Det uppger han för ridsportförbundets...
Svar
0
· Visningar
64
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Avkastad i OS-finalen och flera plötsliga stopp under viktiga tävlingar på sistone. Trots de motgångarna: Henrik von Eckermann och King...
Svar
0
· Visningar
62
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann mötte media med gråten i halsen strax efter att han åkt av King Edward i den individuella OS-finalen. Idag har han...
Svar
0
· Visningar
182
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann ramlade av hästen King Edward i hoppfinalen i OS i Paris. Direkt efter händelsen var han självkritisk och pratade...
Svar
0
· Visningar
114
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka