Världscupsdressyren i går

R

Rufsan.

från Olympia, var det någon som såg den?? Jag kom in precis när Carl Hester hade ridit färdigt, han fick ju så bra procent så jag undrar hur det såg ut? Såg honom på OS senast där hästen var lite het.

Sv: Världscupsdressyren i går

Enl. Carl så var det tydligen det bästa hästen någonsin gått. Jag tyckte det såg mycket trevligt ut inga stora missar, däremot tyckte jag inte Beatrice borde vunnit, hästen ser inte så fräsch ut längre och man kan ju undra varför hon inte låter en 17 åring vila efter OS som alla andra toppryttare gör?

Jag tycker Hester borde vunnit!!! Den hästen som vann såg ju HALT ut, fattar inte att dom kan låta en häst som tydligt går orent flera ggr i programmet vinna..... :crazy:

Ja det lilla lilla jag hann se av C.Hester så tyckte jag det såg mkt bra ut. Han ser ut att rida mjukt och sitter som gjuten.

Nu såg jag inte just den här tävlingen men beatrice vinner ju inte tävlingar för att hon rider bra... I piafferna står ju hästen bara på framdelen och hoppar omkring!

precis. Man kan ju undra varför hon vinner överhuvudtaget. Jag är inte alls imponerad av det ekipaget

Jfrelin skrev:
precis. Man kan ju undra varför hon vinner överhuvudtaget. Jag är inte alls imponerad av det ekipaget

håller med...har aldrig riktigt förstått storheten med dem...

håller oxå med , hon sitter mest och viftar med skänklarna rider i alldeles för snabb takt ,hon har noll känsla för det och är alltid i fel takt med hästen i piaffen och passagen, nej urk säger jag bara :(

Rufsan. skrev:
håller oxå med , hon sitter mest och viftar med skänklarna rider i alldeles för snabb takt ,hon har noll känsla för det och är alltid i fel takt med hästen i piaffen och passagen, nej urk säger jag bara :(

dessutom tycker jag de flesta av hennes övergångar i hela programmet oftast är dåliga!

Beatrice med Beauvolais, Carl Hester var två och jag tror Linsenhoff och Wahajama var trea

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
516
Senast: Krålus
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
482
Senast: Grazing
·
Hästvård Vi har en ponny som visade hälta när den togs in från hagen. Ställdes på box ett par dagar och visade ingen hälta när vi tog ut den. På...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: Freazer
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 451
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel