Världens "roligaste" samtal

Chili

Trådstartare
Jag har äntligen samlat mig och förberett mig tillräckligt för att ta itu med Hazzes utdömning. Det tog mig säkert 10 minuter innan jag förmådde mig att trycka på Ring upp-knappen på telefonen, med handsvett och ångest.

Och då svarar de inte. Och nu är de på lunch. (Skara)

Jag vet inte hur det hela går till. Om han måste se hästen igen, trots att han kunde blivit utdömd när vi var där. Jag har ingen aning om hur detta kommer att fungera men jag måste ju ringa och prata med dem i vilekt fall... Någon som vet?
Jag har inte telefonskräck eller så, men detta är verkligen inte ett samtal jag vill ringa. :(

Dessutom måste jag ringa på jobbtid för sen stänger de växeln innan jag hinner åka hem. Vill inte få psykbryt på jobbet :cool:
De öppnar igen om 45 min och jag har redan jätteont i magen... *andas in, andas ut...*

Sv: Världens "roligaste" samtal

Med min häst pratade jag med vet. som hade träffat honom när vi var på kliniken och han sa att han kunde döma ut honom utifrån det han såg då, han behövde inte träffa hästen igen, det var bara en fråga om att jag skulle bestämma mig. Dom har ju journalfört allting och konstaterat problemet, de behövde inte konstatera det en gång till.

Tänker på dig o vet precis vad du går igenom. :( Skickar tusen styrkekramar.

Okej, det känns bra. För jag är i exakt samma sits.

Tusen tack för kramarna, men jag orkar inte uppbåda mer ork till detta idag. La allt krut på det där samtalet när de inte svarade :cool:

Jag skickade faktiskt ett mail. För min egen skull och för att slippa "störa". Fick svar senare samma dag, inga problem.

Med Patsy så skickade jag bara in papprena som veterinären skulle fylla i, hon var ju redan "utdömd" vid besöket men man vill ju hem och tänka lite om det inte är djurskyddsskäl.

Tack för tipset, det visste jag inte att man kunde.

Inte säkert att det går på just din klinik men det är värt ett försök om man tycker det är äckligt jobbigt (och som jag, ruskigt rädd för att störa, vet inte VAR det kommer ifrån).

Jag skickade faktiskt ett SMS till vet., talade om hästens namn och jag ville diskutera den med honom och kunde han ringa upp när han hann prata. Ringde 5 min. senare...satt med journalen och röntgenbilderna framför sig och visste precis vad jag ville prata om.....

Jag har inget nummer till vet, minns bara hans namn. Vi pratade inte så noga om vad som skulle hända exakt efter dessa 6 veckor, eller det kanske vi gjorde fast jag hade kanske redan slutat lyssna vid det laget och storgråta istället... :cry:

Ska se idag om det går att maila.

Usch..

Inget skoj samtal att behöva göra.

När min älskling blev utdömd fick jag pappret med mej hem me tillägget att hon kunde ju få gå över sommaren så kan vi fortsätta behandla/kolla av skadorna löpande. Om jag ville döma ut var det bara att komma förbi med pappret så skulle vet skriva sin del..

Nej, inget skoj alls. Själv satt jag igår och stirrade på telefonen för att orka ringa och beställa tiden till slakt.. Till slut fick sambon ringa, jag orkade inte.. Så nu är det bestämt.. på tisdag slipper min älskade lida mer... Blä!!!

/ Lavinia.. som just nu undrar när det roliga i hästägande kommer farande

Själv låter jag tankarna på en ny häst hålla mig sysselsatt... Det jämnar liksom ut sig, sorgen för Hazze och glädjen för en ny, så mitt humör är typ... i en gråzon. =/

Har inte ringt än... varit mkt att göra idag, och ja. Mobilen känns som om den likväl kunde varit på andra sidan jorden.

Hej!

Jo tanken på ny häst räddar mej med. Jag har redan tittat på några och hittat en. Hon ska bara besiktigas..

Försöker fördriva tiden med pållan med att göra saker hon gillar- även om hennes favo-grejer mest består av att äta och äta och ... springa jättefort..

/ Lavinia, väntar och väntar

Liknande trådar

Övr. Hund För att rasta hunden ordentligt när man är grymt förkyld och inte klarar att gå mer än 20 min så behövs följande: 1 st osäker...
2
Svar
21
· Visningar
2 441
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar