Världens känsligaste men sötaste häst...

M

Mindra

Har så smått börjat hoppa unghästen nu. Hon tycker att det är så otroligt kul! Tills..... hon slår i en bom.... Då är hon säker på att hon är nära döden. Det benet som slog i vågar hon då inte sätta ner utan hoppar iväg på tre ben. När hon slutligen med viss övertygelse sätter ner benet igen så är det ingen fara och hon blir lika förvånad varje gång som benet fungerar. Detta är väl eg faktiskt inget jätteproblem då hon kommer vänja sig och inse att det inte är ngn fara. Tänkte mest kolla om de är ngn annan som har häst som gjort liknande? ingen av tidigare hästar har varit sån. kan tillägga att hon är modig på nya saker men så fort hon tror att ngt gör ont så blir de liknande reaktioner.. får hon ngt i ögat tittar hon inte på 15 min på de ögat... osv..:smirk:

Sv: Världens känsligaste men sötaste häst...

min häst har också gjort så, men det är antagligen för att de får bommen rakt på en nerv .
Precis som vi får "kärringstötar" på armbågen

lika roligt och se minen när de uååtäcker att benet inte är av och fungerar hur bra som helst :idea:

Sv: Världens känsligaste men sötaste häst...

njaa fast tror inte att det har med att det slår på ngn nerv då hon gör samma sak även om hon snavar lite med hoven på en bom.. men som sagt, det går nog över snart :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 811
Kropp & Själ Kan vi människor får knäledsinflammation som hästar? Hur känns det? Hur känns det att ha problem med menisken? Är återigen hemma från...
2
Svar
20
· Visningar
2 322
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 480
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar