VÄrldens bÄsta faks

martha

Trådstartare
..Pojken åt Järvsö Anna o Trollfaks, gjorde som alla vet sin sista start idag, tóg sin 201:a seger och det helt överlägset...

Han är värd en alldeles egen avskedstråd....Vilken fantastisk häst...känns som han funnits hela mitt liv...sitter nästan med tårarna kvar i ögonen efter hans sista upplopp...:bow::bow:

jarvsofaks[1].jpg

Sv: VÄrldens bÄsta faks

Kommer kännas konstigt när han inte längre kommer tävla... Men man måste ju säga att det är en välförtjänt "pension". :laugh:
Men kommer kännas tomt, det är underbart att se honom springa.

Min kompis är skötare till honom, och hon tyckte det var lite vemodigt att det var hans sista start... Men som sagt välförtjänt!! :love:

..Pojken åt Järvsö Anna o Trollfaks, gjorde som alla vet sin sista start idag, tóg sin 201:a seger och det helt överlägset...

Han är värd en alldeles egen avskedstråd....Vilken fantastisk häst...känns som han funnits hela mitt liv...sitter nästan med tårarna kvar i ögonen efter hans sista upplopp...:bow::bow:

jarvsofaks[1].jpg

Nästan?! Jag grät som ett barn från det att Persson blev intervjuad tills Kungen av kallblod gått i mål, vilken STJÄRNA- vilken KUNG:bow:

Kan man säga annat än- Tack för allt:bow::love:

Såg inte loppet, men känns som det var hur länge sen som helst han imponerade en första gången, tror han hade galopperat två ggr i ett lopp, dock bara korta bitar, och låg sist och spurtade ikapp och vann.. Och hur man satt vid internet för att få reda på om han skulle överleva då han var sjuk! Och alla segrar!

Den hästen tar andan ur en gång på gång!

Stod här på jobbet och tittade på ATG live. Kunderna fick vänta medans han sprang:D

Jag hade nästan tårar i ögonen när han går in på upploppet och publiken hurrar för honom.

Vad ska jag nu titta på:cry: Han är ju bara bäst!!!

Säger som Persson, Tack Faksen!!

Det är hans förtjänst att det nu står en kallblodstravare i mitt stall och att jag blivit trav frälst.

Men han finns ju kvar, och enligt ATG ska han få vara ambassadör för travet så länge han orkar och vill. Så vi får nog se honom först i defileringar:laugh: på ett antal stora lopp.

Lycka Till Järvsöfaks med ditt nya pensionärs liv!!

MVH Russin8

Jag var där och det var verkligen häftigt att alla stod och hurrade och apploderade när han kom springande på upploppet!

Och hans ingång var inte så dålig heller! ;) De släckte ner banan och sen kom han med en spotlight till låten "Final countdown". Super häftigt!

Ja det var en otroligt bra avtackning - och publiken avgudar ju verkligen hästen vilket är så himla roligt att höra och se. Jag var förstås inget undantag utan stod där påpälsad som alla andra i kylan och applåderade och beundrade.

Fast texterna till fotona i programmet blev lite för mycket tyckte jag... de skrattade jag mest åt.

Men visst är det jättetrist för sporten att Järvsöfaks inte startar mer. Men han blir en underbar ambassadör för travsporten i stället nu ju :bump:

Jag var där och det var verkligen häftigt att alla stod och hurrade och apploderade när han kom springande på upploppet!

Och hans ingång var inte så dålig heller! ;) De släckte ner banan och sen kom han med en spotlight till låten "Final countdown". Super häftigt!

Då frös du inte så mycket trots kylan va? :laugh:

Satt framför ATG-liven och grät som ett barn hur länge som helst(både jag och sambon). Allt från banan släcktes ned tills det att prisceremonin var över i princip. Vad magiskt! Så fint Romme hade ordnat det! Spotarna, låtarna och reffaren som inte höll sig till något vardagligt ref direkt. Vilken känsla. Kan vara föreställa mig hur det måste ha känts att vara på plats.

Vilken häst. Vilket unikum. En välförtjänt pension (om man nu kan kalla det för pension med alla åtaganden som väntar) till en häst vars prestationer ingen någonsin kommer att vara i närheten av.
Heder. :bow:

Jag skulle vilja ha ett av dom där programmen. Om det är någon som vet hur jag kan få tag på det kan väl PM:a mig:laugh:

MVH Russin8

Det kommer bli otroligt tomt när han inte springer mer. Det är han som gjort att jag tycker det är roligare med travsporten nu så då har han gjort ett bra jobb ;)

Dokumentären kommer bli jättespännande!

Jag, likt många andra, fällde en liten tår då han i sista sväng utklassade sina konkurrenter på ett sedvanligt Järvsöfaks sätt:bow:

Tack Järvsöfaks för alla gånger du förgyllt en travdag:bow::love::cry:

http://www.dt.se/sport/article547131.ece#

Här är det lite mer av avskedsfesten! Jag hittade till och med mig själv i tv-rutan där... fast längst bak så det var nog bara jag själv som kände igen mig :-)

Och här är lite mer text:

http://www.dalademokraten.se/sida/id/101333/

Lite synd om folket bakom King One - avtackningen där var i och för sig jättefin men hamnade på något konstigt sätt lite i skuggan av Faksens avtackning...

Senast ändrad:

Bättre häst inom kallblodstravet har aldrig funnits och Faks kommer alltid att var bäst för mig:love:.

Han var super på banorna & super i avel. Min vän har ett sto efter honom å hon e underbar:love:.

We miss you Faksen! Njut av pensionen nu:love:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var det dags för terminens sista ridlektion på ridskolan för mig, och den sista lektionen med fast plats i min ridgrupp. När jag kom...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: cassiopeja
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 014
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gamla trotjänare

Hund, Katt, Andra Djur