Värk av visdomstand

Tassa

Trådstartare
Jag har en visdomstand kvar som verkar ha börjat växa. För ca två dagar sedan började det värka i käken och jag antar att det är för att den växer. Men när jag googlar verkar det inte som att det är normalt att det gör ont i själva käken när den växer. Någon mer som har erfarenhet av visdomständer? Är det alltid en infektion om det värker? Det gör ont när jag äter och även när jag öppnar munnen, men än så länge klarar jag mig utan att ta värktabletter eller liknande. Det här är den sista visdomstanden som är på väg ut, med de andra har det värkt lite smått då och då, men alltid gått över. Sen har det ju gjort ont i tandköttet när det spricker, men det är ju inte så konstigt. Den har alltså inte kommit fram än, men det känns inne i käkbenet att det värker.

Jag har en visdomstand kvar som verkar ha börjat växa. För ca två dagar sedan började det värka i käken och jag antar att det är för att den växer. Men när jag googlar verkar det inte som att det är normalt att det gör ont i själva käken när den växer. Någon mer som har erfarenhet av visdomständer? Är det alltid en infektion om det värker? Det gör ont när jag äter och även när jag öppnar munnen, men än så länge klarar jag mig utan att ta värktabletter eller liknande. Det här är den sista visdomstanden som är på väg ut, med de andra har det värkt lite smått då och då, men alltid gått över. Sen har det ju gjort ont i tandköttet när det spricker, men det är ju inte så konstigt. Den har alltså inte kommit fram än, men det känns inne i käkbenet att det värker.
Jag har så ont att jag ligger med ispåse på kinden och kan inte gapa och äta när det är som värst
Inte alltid infektion utan bara smärta

Usch, stackars dig. Har du kollat upp tanden hos en tandläkare?
Många gånger
De kan inte dra den då den sitter långt in och bakom
När jag hade tandreglering så drogs aldrig några tänder så nu är det för trångt
Men hittills har ingen skickat remiss till kirurg så jag blir av med den

Många gånger
De kan inte dra den då den sitter långt in och bakom
När jag hade tandreglering så drogs aldrig några tänder så nu är det för trångt
Men hittills har ingen skickat remiss till kirurg så jag blir av med den

Vad jobbigt det låter. Jag har i alla fall dragit ut fyra tänder när jag hade tandställning, så det finns plats för visdomständerna.

Jag har haft jätteont av en visdomstand i flera år, men den trycker på tanden framför och kom upp halvt liggandes. Står i kö för att bli av med det. Några dagars värk tycker inte jag låter konstigt alls, men jag är ju inte tandläkare.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 564
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 369
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar