vargtänder

Sv: vargtänder

rabbe skrev:
Är det någon som vet hur mycket det kostar att ta bort dom??

ca 1000:- inkl raspning för vår del... inte mer än 1000:- ialla fall

När jag gjorde det på min gamla foderponny (för ca 1 år sen) kostade det ca 700-800 kr, så det är nog mellan 700-1000 kr ca, skulle jag tro. Men det kan säkert variera väldigt beroende på vart i landet man gör det.

1700 :- inkl allt.
tandläkare samt vetrinär som gav och lugnande medel och kollade att hästen mådde bra. då pratar vi om en liten rotrest som togs bort.

Jag var hos Torbjörn för en månad sen och tog bort 2 vargtänder, 1700 kr blev siffran på kvittot.
Då fick jag med bilder hem på hur han såg ut innan.

De var verkligen jättebra där! :bow: Lugna och trevliga.
Har ju en tjej där som jobbat som veterinär tidigare oxå så det känns tryggt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 127
Senast: Kilauea
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
339
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka