Varg och möte med andra djur?

movi

Trådstartare
Här i Södermanland råder det nsätan varg-hysteri..Den är tydligen sedd här i mina trakter,så gott som bakom husknuten..

Är väl inte egentligen skraj att möta den i skogen,den är antagligen både rädd och skygg,så det är nog ingen fara..om inte..

Mina funderingar om denna varg,drar sig till en djurpark här i närheten,där två vargar rymde för något år sen..
En av dom är skjuten! Men den andra? Vad hände med den?

Ett normalt vilt djur sticker ju(förhoppningsvis),jag menar jag kan ju skrämma livet ur ett rådjur eller en hare i skogen,men kanske inte skrämma ihjäl ett djur som är på djurpark..(människovana)
Men ett vild-djur som är uppfödd bland människor och har fått mat av dessa,beter sig ju inte normalt! Samma för alla vilda djur,även rovdjur!

Så om jag går i skogen i Norrland och möter en varg,ja jag kanske inte ser någon ens,den är ju "normal",men om jag går här och springer på en "tam-människo-van-varg..vad händer då(om det är en förrymd varg)? Hur är en sån varg i huvudet?

Sv: Varg och möte med andra djur?

Nej det hoppas jag dom inte planerar,att käka upp mig..

Mer hur en "tam-varg" funkar i skogen,i det vilda,efter att från varit van med människor mm,till att komma ut i det fria?

De vargarna som rymde var "vilda". De var inte hanterade. Vet att den ena sköt de ju, den andra var inärheten där jag bodde innan. Tror inte det är någon risk att den skulle ge sig på människor faktiskt..

Båda vargarna som rymde från kolmården avlivades! Den första avlivades nära kolmården och den andra avlivades av en bonde. Det var en varg som traskade här för ca två sedan, och nu denna varg som har setts vid kolmårdenskogarna och i sörmland.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka