kakan89
Trådstartare
Vi har sovit middag 9-13
Det skulle jag behöva med! Men ska inte gnälla O har sovit i 1.5 h
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har sovit middag 9-13
Vi har fortfarande stora problem med nattsömnen, får gröt på kvällen, sedan amma sommar sedan runt 21 utan problem. MEN vaknar varje timme fram till ca 04 då han kan sova lite längre, fram till 06.30 ungefär. När han vaknar och skriker räcker det med att stoppa in nappen de flesta gånger så somnar han om men ibland vill han även äta.
Och visst är det skönt att han somnar om så snabbt men just det här att bli väckt varje timme är oerhört tärande.
Ingen skillnad om han sover i egen säng eller tillsammans med oss, han vaknar iaf.
Vet inte vad jag kan göra för att få honom att sova utan att vakna?!
Född 12:e maj så 4 1/2, snart 5 månaderHur gammal är han?
Vi har fortfarande stora problem med nattsömnen, får gröt på kvällen, sedan amma sommar sedan runt 21 utan problem. MEN vaknar varje timme fram till ca 04 då han kan sova lite längre, fram till 06.30 ungefär. När han vaknar och skriker räcker det med att stoppa in nappen de flesta gånger så somnar han om men ibland vill han även äta.
Och visst är det skönt att han somnar om så snabbt men just det här att bli väckt varje timme är oerhört tärande.
Ingen skillnad om han sover i egen säng eller tillsammans med oss, han vaknar iaf.
C vaknar också ofta flera ggr per natt, har ännu inte sovit eb hel natt och han är snart sju månader!V vaknar ju och vill amma flera gånger men jag tycker det fungerar fortfarande
Ok, tänkte om han var lite yngre för Flisan hade en sådan period strax innan hon blev 4 mån och 3 veckor fram.Född 12:e maj så 4 1/2, snart 5 månader
Jobbigt när det ska vaknas varje timme.. Skriker han direkt eller ligger han och bara låter? Vad händer om ni inte stoppar in nappen? räcker det inte att bara hålla lite på honom så han känner att ni är där? Sammy gjorde så ett tag men då började jag ha handen på honom i vaggan eller hålla honom i handen, sen lugnade det ner sej rätt snart med uppvak.Vi har fortfarande stora problem med nattsömnen, får gröt på kvällen, sedan amma sommar sedan runt 21 utan problem. MEN vaknar varje timme fram till ca 04 då han kan sova lite längre, fram till 06.30 ungefär. När han vaknar och skriker räcker det med att stoppa in nappen de flesta gånger så somnar han om men ibland vill han även äta.
C vaknar också ofta flera ggr per natt, har ännu inte sovit eb hel natt och han är snart sju månader!
Har också börjat fasa ut den nu, och håller med! Det går jättefort för produktionen att anpassa sej Sammy ammar inget på nätterna längre och nu har jag börjat ge honom puré/gröt/mat när han visar att han är hungrig några gånger/dag istället för amning. Han ratar ersättning och välling totalt.. Tydligen skitäckligt Men han är jättenöjd med mat verkar det som Bara mamman som tycker det är lite ledsamt att han börjar bli stor..Jag har börjat fasa ut amningen nu på allvar, och det har gått jättefor för brösten att ställa in sig. Känner att det bara är jobbigt när jag ändå måste göra en flaska ersättning efter jag ammat. Nu ammar jag en max två gånger på dagen och sen två gånger per natt. Annars får hon mat, gröt eller ersättning och fröken liten är jätte nöjd.
Annars så har dagen idag varit skit. Jag har haft yrselattacker hela dagen av någon anlednig. Precis likadana som jag hade under graviditeten. Så idag blev det soffläge hela dagen
J sov också bättre när han var yngre, då vaknade han kl 02 och 05 och åt. Är väl bara att försöka härda ut, han lär väl inte hålla på så när han blir tonåring iaf...Har inga tips men jag tycker O sover sämre och sämre. När han var liten sov han till 4 och vaknade sen typ 6 och 8. Nu så somnar han 22 och vaknar typ 1 och sen varje timme eller oftare efter det. Så förstår precis hur du har det.
Jobbigt när det ska vaknas varje timme.. Skriker han direkt eller ligger han och bara låter? Vad händer om ni inte stoppar in nappen? räcker det inte att bara hålla lite på honom så han känner att ni är där? Sammy gjorde så ett tag men då började jag ha handen på honom i vaggan eller hålla honom i handen, sen lugnade det ner sej rätt snart med uppvak.
Jobbigt när det inte finns åtgärder man kan göra i halvdvala.. "handpåläggning" vaknar man ju knappt av själv efter några nätter.De flesta gånger är han ledsen, hjälper inte att bara klappa på honom tyvärr. Låter man honom vara eskalerar det och han får jättesvårt att somna om för ha är så uppe i varv