varför?:'(

Sv: varför?:'(

Åk till veterinären, innan det är för sent!
Hårt men sant, det är nog enda chansen om kaninen verkligen håller på att dö. De kanske har ngn smitta?

Usch vad tråkigt :( Som de andra sagt är det nog mycket pga värmen, åk in till veterinären på en gång imorgon!

ÅH! , vad jobbigt , min pojkväns syster råkade oxå ut för sånt, hennes kaninungar på 2 månader bara dog en i taget typ :'( jätte jobbigt,:cry:

igår dog en av mina hon kaniner och idag verkar den andra va på väg att dö:cry::crazy::confused::(

Kan nog vara värmen. Åk in till vetrinären med en gång! Det skulle jag gjort i alla fall. Sen kan den andra dö av saknad från den som dog igår. Det gör vissa djur, hur gamla är dom? Hade dom levt ihop länge?

//Diana

De är väl vaccinerade väl? Värme och ovaccination lär inte ska vara så bra kombination om jag fattat det rätt..

Man kan kyla for kaninerna genom att lagga in en kylklamp i kanten pa buren, den byter man var annan var tredje timme mot en nyfryst kylklamp.

Ar kaninerna ute maste dom sta i skugga hela dagen nu i denna varme.

Ar kaninerna inne stall dom pa det svalaste stallet i hus/lagenhet.

Valdigt viktigt att dom hela tiden har god tillgang pa rent vatten att dricka.

/KT

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Efwa
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Lucifer
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka