Varför viker sig schabraket?-?

Carno

Trådstartare
Som man kan se i bilden nedanför så är schabraket vikt under sadeln, fixade till schabraket så att det låg mot min ponnys rygg innan vi red ut men som vanligt vek det sig, vet någon varför? Mina teorier var att hon kanske hade för rund mage (lite överviktig) så det åkte upp, eller så kanske det beror på anti-glid padden, relativt nytt schabrak i st. full har glömt om det hände med mina äldre schabrak uppdaterar när jag har kollat in det. Svara endå tho

Bifogade filer

• Screenshot_20210131-220105_Instagram.webp
    Screenshot_20210131-220105_Instagram.webp
    26,8 KB · Visningar: 74
Jag lyfter upp schabraket i kanalen ungefär sådär. Det är skönare för hästen än att ha schabraket slickat mot manken och ryggraden när man sätter sig i sadeln, då spänner det åt och stramar. Så jag tycker det ser ut som ett icke-problem, hur ditt schabrak vill vika sig 😊
Det var ju fantastiska nyheter 😆 tack så mycket 😃

Liknande trådar

Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 615
Senast: Fibusen
·
Utrustning Har ingen aning om jag postat detta under rätt tråd................... har en Kieffer Lech Proffi dressyr till mitt sto, som haft...
Svar
10
· Visningar
1 933
Senast: moon
·
Utrustning Har bara en snabb liten fråga här. Förlåt om liknande tråd redan finns men tror inte det, hittade ingen när jag kollade snabbt... 2
Svar
23
· Visningar
3 510
Senast: ffengvall
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att... 2
Svar
31
· Visningar
4 433
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka