anti glidpadd + padd?

Sv: anti glidpadd + padd?

Byt sadel istället för att hålla på med massa paddar och som de andra sagt sadeln ligger väldigt snett:S

En sadel som inte ligger bra gör mer skada än nytta!

Jag håller med övriga. Den sadeln ska du inte använda.
Den är för smal, för svängd och ser sned ut. Bossorna ligger ju olika högt uppe vid manken.
// Linda

nej, en padd är ju mera för stötdämpande och korrigera mindre saker. Trodde inte den låg så fel i början, men ja, tydligen.
Jag är glad att hon inte fått ont av den.! :) Jag tycker inte hon reagerat så mycket på den förutom att den glider fram då. Ja, så blir det nog! (ny sadel)

Senast ändrad:

Byt sadel istället för att hålla på med massa paddar och som de andra sagt sadeln ligger väldigt snett:S

En sadel som inte ligger bra gör mer skada än nytta!

ja, ja ska ´göra det och som jag skrev nyss så trodde jag inte den låg så fel till en början. Har inte använd den på ett tag nu och det blir nog köpa ny sadel!

Först var det att den gled fram, sen tänkte man på att den kanske inte är helt utpassad till just henne, men ändå att den låg okej. då tänkte jag att en padd kanske skulle hjälpa och frågade här på buke om det blir för mycket. Had einte sett att den låg som den låg då. Men nu när folk sagt att sadeln inte ligger bra så har jag ju inte fortfarande i huvudet att bara "hålla på med paddar" och sånt.

:)..

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Söker efter en sadel till min islandshäst. Har just nu en äldre zaldi isafold, som jag sitter okey i, men som är för vid för henne. Har...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: skiesabove
·
Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 349
Utrustning Vad brukar problemet vara med en sadel när schabraket glider bak medan man rider? Den har passat lite tokigt efter att hästen har...
Svar
7
· Visningar
2 869
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka