varför viker hästen av??

T

thatshot27

ja varför viker hästen av innan den ska hoppa jag är nybörjare på hoppning o är livrädd för att få hindet på knäna när hästen viker av precis innan jätteläskigt fast jag älskar att hoppa

Sv: varför viker hästen av??

du ramar inte in den tillräkligt.

När du rider mot hästen ska du känna att hästen e framme för skänklen och har bjudning mot hindret.

Lycka till å fortsätt hoppa!!

du ramar inte in den tillräkligt.

När du rider mot hästen ska du känna att hästen e framme för skänklen och har bjudning mot hindret.

Lycka till å fortsätt hoppa!!

menar nog rider mot hindret inte mot hästen för förhoppningsvis sitter du på häste:angel:

Hahaha....Hoppsan gick lite fort,:angel: hoppas ts förstår ändå:crazy:
fast jag ska villigt erkänna att jag detta året har jag tillbringat mycke tid i luften:o (ofrivilligt)

Jo jag förstod, jag la faktiskt inte märke till det, haha

Ja det handlar nog snarare om att jag är för feg o det känner väl hästen såklart. och sen som du skrev så ramar jag väl in för dåligt, men det är så svårt när man måste hålla reda på skänklar,rädslan,mm

När jag titta på de lite mindre rutinerade ryttarnas lektion i helgen, så sa tränare till dem att räkna ett, två, ett, två högt i takt med galoppen.
Enligt henne är hjärnan konstruerad så det bara går att tänka en tanke, säger man då denna tanke släpper man tanken på att vara rädd, mm.
Kanske kan vara något att prova.
Det fungerade för den 61 åriga "tanten" som hoppa in sin 5 åring :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 863
Senast: Ketrawzc
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 171
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka