Pussmule
Trådstartare
Ja, som rubriken lyder: varför är det så många som ska variera bett ofta/ibland/alltid? Jag säger absolut inte att det är fel eller så för alla känner ju sin häst bäst. Själv rider jag på ett helt vanligt tredelat tränsbett med rörliga ringar, dels för att jag vill kunna rida min häst på ett vanligt bett och inte "ta hjälp" av bett i ridningen om det nu skulle vara så. Min häst går bra på vanligt tränsbett och då ser jag det som ett vinnande koncept och vill ju då inte byta. Och när jag inte rider på tränset rider jag på mitt kandar där bridongen är ett tredelat med rörliga ringar.
Så ja, åter till frågan: Varför varierar ni med bett? Varför är det bra att variera enligt er? Finns det inget bett som er häst trivs på och blir ett vinnande koncept så ni inte behöver byta? haha eller är jag helt ute och cyklar enligt vissa?
Har några i stallet som till exempel bytar bett var, varannan dag.
Som sagt, är inte emot det på något sätt, bara kul att höra anledningen till att vissa varierar bett så ofta! (fast förstår ju såklart ifall man har ett speciellt bett vid uteritt eller hoppning och så, men just det här med att byta).
Så ja, åter till frågan: Varför varierar ni med bett? Varför är det bra att variera enligt er? Finns det inget bett som er häst trivs på och blir ett vinnande koncept så ni inte behöver byta? haha eller är jag helt ute och cyklar enligt vissa?
Har några i stallet som till exempel bytar bett var, varannan dag.
Som sagt, är inte emot det på något sätt, bara kul att höra anledningen till att vissa varierar bett så ofta! (fast förstår ju såklart ifall man har ett speciellt bett vid uteritt eller hoppning och så, men just det här med att byta).