VarfÖr Utesluten

P

PETRA R

varför utesluten??
Var & tävlade debutant fälttävlan "majmeetinget"i Gärds. Jag red debutant klass .Hadde en super dag med bra dressyr, hoppning och en super bra terräng. Visade även 0 fel påresultatet innan vi åkte hem. Eftersom vi har långt hem åkte vi innan prisutdelnig. Jag hadde ändå kompisar som skulle tävla på söndagen. Men väl hemma på söndagen står det att jag blivit utesluten ur terrrängen !?? Har gått igenom banan med flera personer som ridigt samma & har ridit exakt lika dant. Nu vet jag att man måste lämna in protest senast 30 min efter tävlingens slut för att kunna ändra på ett resultat. Men jag tycker att jag åtmintonde har rätt att få veta varför jag blev utesluten. Har försökt ända sedan söndagen då tävlingarna pågjick att få någon att kolla upp detta men ingen har hjälpt mig. Tycker att det är skittaskitgt när man lägger ned tusentalskronor och åker land och rike runt för att tävla! det är ju säkert så att jag har fått ngn annans resultat som kanske inte äns vet om att han/hon gjort något fel.Det borde ju ligga i alla aranggörers intresse att det blir rätt. Blev till råga på allt behandlad som om jag vorre ngn slags löngnare när jag pratade med vissa utav de ansvariga.De ansåg även att de antagligen inte sparat hinder protokollen. Måste man inte spara dom under en viss tid för att kunna kontrolere kvalresultat mm?

Sv: VarfÖr Utesluten

Du kanske gjorde som jag förväxlade första och sista hindret med varandra.

Jag förstår dej. Vi har varit i samma situation. :(
Men det är halvtimmen som gäller. Benhårt. Därefter är resultaten definitiva "om inte". "Om inte" gäller om man har tur.
Jag tror (vet..) att detta drabbar någon på nästan varje tävling. Vissa bryr sej andra inte. Tex kan det var ett stopp vi den grav eller vatten som räknats som fler stopp än vad ryttarna tror. Eller inget ovanligt, att man glömt ett hinder eller hoppat fel.
Sen kan hinderdomarna se fel nummer på ryttaren och notera fel. De kan notera fel ändå.. Man kan läsa av protokollen fel osv. Den som skriver in dem kan skriva fel.

Felen kan vara många... Reagera direkt!

Du får gärna pm:a mej så ska jag se om jag kan hitta något... är lite inblandad trots allt i den klubben... känner alla väl. ansvarade för hemsidan under meetinget. :D

Fast det kan vara svårt. Jag minns ett år där jag såg en ryttare ha ett tydligt stop. (Filmade då jag beundrade hästen..) Noterade att hon var dömd för det trots att hon var högljudd om att det inte var det. Prisutdelningen hölls och rätt som det var tjejen placerad. :eek:
I efterhand fick domaren se stoppet och hon förklarade för tjejen att det var ett stop och att hon nu visste det. (en rutinerad ryttare!) DOck valde domaren att låta det vara för tiden var ute. Men jag funderade då på detta med halvtimmen... Det blir lite svårt att överklaga om man inte får veta ändringarna.
Fast det svar jag fick från förbundet var att en halvtimme gäller efter varje ändring.

Hoppade vänster hinder & gick i mål på vänster sida.
Jag vet det säkert för min syster stod i start fållan!
Många glömde hoppa stocken efter vatten hindret , men jag är hundra på att jag har hoppade alla hinder, så om man har gjort något annat kan ju det vara bra att veta!:banana:

därför kan det vara bra o filma, även om inte alla hinder kommer med. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka