Varför tävlar du?

Sv: Varför tävlar du?

Jag behöver motivation för att träna, och tävlingar är en jättebra motivation!;)
Jag tävlar främst mot mig själv, men samtidigt mot andra, man vill ju inte hamna sist!

KL
ojoj varför tävlar jag?
Jo för att det är KUL man får träffa massa människor, jag som bor långt ifrån de flesta likasinnade tycker det e tok kul att få rida med "likadana"! att få lite "betyg" på hur träningen går, få se hur andra rider, o ta till sig tips o hästen får ju oxå lite kul under dagen så jag tycker det e toppen, synd bara att det är så dyrt (för mig just nu iaf)
tävla är kul o nyttigt!

Jag är en tävlingsmänniska och får en riktig "kick" när det går bra! En känsla som kan sitta i lääängeee... Om inte det går bra, får man motivation till att ta tag i problem området och träna extra mycket hemma på det och hitta lösningar!

Jag och hästen tävlar tillsammans mot våra tidigare resultat, så har det i alla fall varit när jag tidigare tävlat distans... Skulle aldrig pressa någon häst för hårt, deras väl och ve kommer i första hand!

Får se hur det blir nu fram över när vi tänkt oss att prova på western... Vilket hästen för övrigt bestämt! ;) Han tycker distans är tråkigt och jag vill ju att mina hästar alltid ska ha kul och må bra(vilket de tidigare hästarna har haft när vi tävlat distans) men... men... nuvarande vill nog bli western häst? Vi får se... :angel:

Jag tävlar dels för att det är roligt och dels för att få ett kvitto på mig och mina hästars utbildning.

Det är roligt att träffa folk med samma intresse, man kommer ut lite grann med hästarna och gör lite andra saker.
Man kan skapa nya mål allteftersom.

Jag är tävlingsmänniska och har väl alltid varit. Har även ställt hundar och var likadan då ;).
Jag skulle inte göra vad som helst för att vinna, då är man inte ärlig mot sig själv.

Hola,

Jag tävlar för att ha mål att träna för. Bara mot mig själv. Älskar att vara på tävlingsplats då det är roligt att träffa folk och så men själva tävlandet är värsta hat-grejjen.

mvh Eva

Jag e hel knäpp gillar att synas, ställer upp för att det ger en egotripp o att ingen annan ska behöva komma sist. Ni som känner mig , håll masken.

Jag tävlar pga en massa orsaker. Dels är det för att ha ett mål, det blir som en utvärdering vad man ligger på för nivå just då, samt för att ha ett mål med sin träning, det sporrar mig att jobba vidare!

Tycker också om själva grejen runt tävlingen, att få göra hästarna sådär jätte fina, alla förväntningar och fix man måste göra.

Det är även trevligt att komma ut lite bland folk, att se alla fina ekipage, höra musiken och att se alla hattar och chaps ger en sån underbar känsla! :D

För mig är det viktigaste med både träning och tävling att ha roligt med sin häst! Självklart älskar jag att vinna, men det viktigaste är ju att göra sitt bästa och att ha kul, det kommer man långt på!

Jag tävlar dels för att ha ett mål med träningen och dels för att se vad träningen har gett.

Tycker jag utvecklas mer om jag har ett mål tex tävling i stället bara för att träna för att utvecklas. Då ser jag aldrig hur mycke jag har utvecklas.

Sen är ju tävlingsmomentet lite peppande oxå, fast jag blir en häxa av nervositeten innan tävling. Tur man har bra folk med sig som hjälp, dom vet att jag inte menar något illa :bow::bow:

*kl*

Bra fråga... Ja varför egentligen... Jag brukar bli vansinnigt nervös och ångra mig en stund innan, även om det blivit bättre nu och jag snarare "nonchalerar" det faktum att jag är på tävlingsplats.
SOm så många andra sagt så tävlar jag för att ha någonting att träna mot. För att se hur det går. Självklart vill jag gärna bli placerad, men jag vet att jag troligen inte kommer bli det och det gör inget det heller, jag vet ju att jag troligen har mig själv att skylla.
Nu börjar hästen (vid 9 års ålder!!!) äntligen bli ridbar och gå att kommunicera med så nu vill jag faktiskt visa upp honom lite och hoppas på att han sköter sig. :D

Tävla för att det är roligt alltså.
Det är roligt om man vinner men inte nödvändigt. :)

Jag älskar att gå upp kl 4 på morgonen,för att komma fram välförberedd och upptäcka att boxen som hästen skall stå i är upptagen.
Att boxlånaren lämmnat in protest för att jag har (glömmt)felaktig utrustning,diskas.
Att komma hem kl 23 och upptäcka att ingen gjort klart i stallet.

Gud va kul det är :banana:

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 203
Senast: Fiorano
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: Roxy
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 351
Senast: Lady_S
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter