Varför stegrade han sig??

H

Horses__4ever

Hej

Jag var ute och red med min kompis i skogen för ngn dag sedan. Och min häst hade inte gått på hela veckan, och var lite pigg. Han var lite pigg och små het under ridturen(om han inte fick som han ville, alltså få galoppera med min kompis häst, så kunde han backa ner i diket, men jag hade annars hela tiden kontroll på hnm) och på vägen hem när vi red på grusvägen så mötte vi en bil, vi red ner på ett fält och efter att bilen kört förbi så skrittade min kompis iväg med sin häst. Jag stod kvar ngr sek till. Och när jag skänklade på min häst så började han backa och sen stegrade han sig. Han har aldrig gjort ngt sån här innan. Jag blev inte rädd eller ngt sånt bara så jäkla förvånad över att han gjorde så:crazy: Är det ngn olat eller vad kan det vara??
Så jag undrar om ni här på buke kanske vet varför han gjorde så. Jag grubblar som in i attan på det.

Ska tillägga det att nästa dag red jag hnm igen, då var han som vanligt igen,bara lite het:D

Hoppas ngn vet:confused:

Sv: Varför stegrade han sig??

Han fick ju inte göra som han ville :idea:
Han ville ju iväg med den andra kompisen. Men när du stog emot så protesterade han väl lite?
Inge mer med det. Han blev väl lite ivrig. Det var ingen olat, bara en liten protest mot att han inte tyckte om att han inte fick göra som han själv ville?
Han var pigg och ville framåt. Grubbla inte så mycket du.

Okej tack så jätte mkt:D Då behöver jag inte tänka mer på det. Jag har precis fått hnm nämligen så jag känner hnm inte redigt:p
Men tack så jätte mkt:bow:

Min kompis häst har gjort sådär någon gång då hon inte fick sin vilja igenom.
Kan ju vara det som var problemet.

Du skriver själv att han inte hade gått på hela veckan, är man lite för pigg så blir det lätt att man svävar iväg lite.

Oroa dig inte, tycker jag :)

Han kanske först blev lite rädd för bilen, men då kanske han "tänkte" att de inte var någon fara, men sen när hans kompis gick iväg då blev han kanske stressad och stegrade sej, :p

Liknande trådar

Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 214
Senast: SkorpSmulan
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 412
Senast: WSLPZF
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 268
Senast: Happimess
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka