Varför slickar hundar?

lakrits

Trådstartare
Varför slickar hundar människor?

Vår bebis (6 mån) är helt tokig i att slicka på oss....det har han varit sedan han var liten.
När han är glad...vill ha uppmärksamhet...när vi klappar och umgås med honom osv. osv...
Hans pappa är likadan....och har också alltid varit sådan..
 
Sv: Varför slickar hundar?

Att slicka i ansiktet är hundens naturliga sätt att visa tillgivenhet. Slickar de på exvis armar, ben är det nog mer för att det smakar salt.
Inte så att mina hundar får slicka mig i ansiktet jämt och ständigt men jag "fyar" absolut inte och de får "glädjen" av att ge matte en puss då och då.
 
Sv: Varför slickar hundar?

En av våra hundar är likadan. Han är väldigt social av sig och har nån slags fobi av att bli lämnad ensam.
 
Sv: Varför slickar hundar?

Min vovve är också en slickgalning. Vi brukar skoja om att om någon skulle bryta sig in så skulle han slicka ihjäl dem...:rofl:
 
Sv: Varför slickar hundar?

haha precis samma sak för mej!! :p
Iaf hanen... han skulle vifta på svansen o pussa ihjäl dom ^^
Medans tiken skulle gå fram o fråga om h*n vill gosa med henne ^^
 
Sv: Varför slickar hundar?

*kl*

Jag hade i tankarna att det var nåt sånt......

Han älskar att slicka,,inte bara i ansikte utan överallt:D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Här kommer en lite allmän fundering. Ni som har FL, hur var dom när dom var unga? Lugna.. eller fullkomligt hyperaktiva? Jag har...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 199
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: ryujaneiro
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 920
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp