Sv: varför så många olika Gnägg?
I princip handlar det faktiskt om en vilja att låta folk diskutera det de vill där de vill.
Jag vet att det kan verka lite motsägelsefullt.
Förut tvingade vi alla att lägga sina kanske generella trådar under det generella Gnägg och det Generella utrustning eller något annat generellt forum.
Alla gillade inte detta och de ansåg inte alltid att det faktiskt var generella frågor, utan frågor de ville ha svar på av folk som höll på med samma inriktning som de själva.
Nu har de som håller på med trav eller annan gren möjlighet att lägga frågan på travforumet eller så kan de välja att lägga den på ett generellt forum om det är en generell fråga och de söker hjälp från alla oavsett gren.
De som inte är så "insnöade"
på en gren kan fortfarande lägga sina frågor på de mer generella forumen och få svar från likasinnade.
Alla grenforum har inte gnägg eller "utrustningsdel" detta beror på deras storlek och om intresse för det funnits. Möjligen kan det bli fråga om att ta bort några av dessa underforum, frågorna får dock fortfarande diskuteras under varje gren.
I begynnelsen hade jag ett upplägg på forumen för att "tvinga" de olika inriktningarna att försöka lära sig av varandra. Jag har nu valt att låta det vara frivilligt i stället.