Sv: Varför och hur blandrasparningar/huskattparningar?
Jepp, detta var råd från våran veterinär, hon vill inte kastrera förrän vid 1 års ålder och rådde till p-piller nu när katterna är runt 6 månader.
Vi vill inte byta veterinär heller för denne är jättebra och varit med från början (med hittekatten då den var 4 veckor).
Men som du säger har jag för mig att förra katten vi hade kastrerades vid 6-7 månaders ålder (annan veterinär)...
Jag är en sån där människa som hellst inte vill betala för en katt faktiskt... För jag menar, kommer det en katt till mig så kommer jag sköta om den superbra, ge den allt, uppfylla dess behov, regelbunden veterinärkoll, hålla den försäkrad mm mm....
En katt är inget man själv kan utnyttja förutom dess sällskap. Därför tycker jag det är skillnad på katt och tex köpa hund eller häst.
Hundar och hästar kan man utnyttja mer för sin egen del och intresse. Katter är så självständiga.
Självklart kan man tex ställa ut en katt men utställning är inget som tillfredställer mig.
Jag betalar för kattens sällskap i form av att jag ger den mat, håller den frisk och försäkrad. Och då vill jag åtminstone inte behöva betala för djuret, inte tusenlappar i alla fall.
Det finns så himla mycket katter och jag ser inte alltid skillnad på en raskatt och en huskatt.
Fast tänker man efter så kanske det också är för att det finns människor som jag som det finns så mycket "överblivna" katter.. Jag vet inte?
500kr kan jag tänka mig lägga ut på en katt men då ska det verkligen vara nåt extra med den katten.
Jag har betalat för en katt en gång, dom ville ha 100kr för den men jag hade bara 75 på mig. Jag fick katten ändå. Den såldes ur bakluckan på en bil på en parkering utanför ett köpcentrum...