Sv: Varför och hur blandrasparningar/huskattparningar?
Är föräldradjuren testade för eventuella sjukdomar, fiv/felv osv?
Är mammakatt blodgrupperad?
Är föräldradjuren försäkrade?
När ni säljer kattungar, vad ingår i priset? Hur mycket tar ni betalt per kattunge?
Hur tidigt flyttar kattungarna hemifrån?
Tror ni att raskattuppfödare (alltså INTE blandrasuppfödare) tjänar pengar på uppfödning?
Detta har ju stötts och blötts till leda. Har bara sålt en kull blandras, då min storhona var ute på ett amoröst äventyr med någon hane i grannskapet.
Är mammakatt blodgrupperad?
Vad jag vet så blodgrupperar inte så stor del av raskattsuppfödarna heller, möjligen på andra raser men inte på min ras "Skogkatt".
Nej, min mamma katt är inte blodgrupperad.
Är föräldradjuren testade för eventuella sjukdomar, fiv/felv osv?
Nej, eftersom det inte var planerat, även här vet jag att inte alla raskattuppfödare testar iaf inte vid alla parningar.
När ni säljer kattungar, vad ingår i priset? Hur mycket tar ni betalt per kattunge?
Ungarna såldes veterinärbesiktigade, vaccinerade, avmaskade och chippade. De hade med sig "kattungepaket" med lite foder och en liten bok om kattens skötsel + någon leksak jag köpt som passade just den katten. Köpeavtal skrevs också och en av katterna hade huskattbevis från SVERAK, då jag i första läget tänkt behålla henne.
Jag tog 450 kr för dom.
Är föräldradjuren försäkrade?
Pappa katt: troligtvis inte
Mamma katt: Ja, i Agria
Hur tidigt flyttar kattungarna hemifrån?
Första vid 13 v och den sista vid 4,5 månader.
Tror ni att raskattuppfödare (alltså INTE blandrasuppfödare) tjänar pengar på uppfödning?
Nja, vet inte, beror väl på om man får extra utgifter eller inte. Går allt som det ska blir det väl lite över, men har inte räknat på det. Katterna är min hobby så förtjänsten är inte huvudsaken.