Varför lyder din hund dig?

Ledarroll

Det handlar lite om ledarroll, hunden måste ha en ledare som den ser mest upp till. För hunden känner sig trygg hos ledaren om den inte skulle ha en så tar hunden över rollen och kan bli agressiv.
Men din hund kände att du är flockledaren och lyssnar till dig så kom en helt främmande person och hunden kanske vart nervös.
/Abraham

Sv: Varför lyder din hund dig?

*KL*

Jätteintressanta svar av alla och kul att man vågar stå för att det kanske inte handlar om att man alltid är den "perfekta flockledaren".

Sv: Varför lyder din hund dig?

Min hund lyder mig för att jag är hennes ledare, alltså jag vet bäst. Plus att jag är konsekvent, hon vet att det inte är någon ide´att skita i vad jag säger för jag är envisare än vad hon är! :angel: Å sedan så vet hon att det vankas godis om man gör som matte säger.. Med husse är det dock en helt annan femma. Hon lyder endast honom om hon känner för det.. Han är inte konsekvent utan ger sig så fort hon ser lite söt ut och han har inte lärt sig det magiska tonläget! Han låter liksom lite mesig på rösten..:D

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 218
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Ja, jag är ju egentligen ingen "hundmänniska" utan hästmänniska. Nu är det dock så att jag måste sysselsätta mig med något för hästen är...
Svar
13
· Visningar
1 400
Senast: Sleepy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag älskar fart. Ju snabbare det går och ju mer fartupplevelse jag får, desto mer levande känner jag mig. Närmare livet, på nåt sätt...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har vissa problem med min hund. I stort sett är han väldigt lydig, trevlig och social, men samtidigt kan han vara väldigt strykrädd...
Svar
7
· Visningar
2 562
Senast: zabby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka