Varför låter min häst så konstigt?

1

103

Ibland börjar mitt sto låta som en hingst. Oftast i samband med att hon luktar på mig eller att jag kliar henne. Blir lite rädd för henne, är rädd att hon ska slänga upp ett framben t.ex.
Låter som en kombination mellan en hingst som "fjäskar" för ett sto inför betäckning och ett sto som snackar med nyfödd fölunge.
Undrar om detta är normalt eller om hennes hormoner är lite i obalans?

Sv: Varför låter min häst så konstigt?

Tack för sitt svar.
Hon gör det dock inte bara när hon är brunstig och inte heller gör hon det mot de andra hästarna vad jag har märkt.
Att hon skulle börja klättra på mig kan jag inte tänka mig men däremot är jag rädd att hon ska slänga upp ett framben som hästar gör ibland när de hälsar på varandra.
Hon är dock inte så gammal än så hon kanske växer ifrån sitt omogna beteende:)

Sv: Varför låter min häst så konstigt?

"min" häst gör så ibland när hon är sur och då åker ofta ett bakben ut och hotar. Speciellt när hon är brunsig är hon extra känslig ;)

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 591
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 175
Senast: Lisa2014
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar