Varför köper jag alltid fel storlek på kläder?

alazzi

Trådstartare
Helt hopplöst. I lördags köpte jag två par jeans eftersom de två par av olika modeller som jag senast köpte är för stora. Ett par av den gamla fungerar utan bälte, men det andra paret ramlar ner. Och idag när jag tar på mig ett par av de nya jeansen så ramlar de ständigt ner. Jag tycker att jag provar noga, men ändå så köper jag fel storlek. Ocjh jag har inte gått ner i vikt sen i lördags:rofl: Vad gör jag för fel?

Helt hopplöst. I lördags köpte jag två par jeans eftersom de två par av olika modeller som jag senast köpte är för stora. Ett par av den gamla fungerar utan bälte, men det andra paret ramlar ner. Och idag när jag tar på mig ett par av de nya jeansen så ramlar de ständigt ner. Jag tycker att jag provar noga, men ändå så köper jag fel storlek. Ocjh jag har inte gått ner i vikt sen i lördags:rofl: Vad gör jag för fel?
Det kan ju lika gärna vara fel modell på jeansen som gör att de gärna halkar ned

Om du provar i affären och de passar då så förstår jag det inte alls. Kanske är modellen fel för dig som @caballus skrev?

Men nåt knasigt är det med klädstorlekarna! Jag är normalbyggd. Medelsvensson kroppsmässigt! Idag har jag en tröja i XS och byxor i L. Igår var tröjan M och jeansen S. Har de inte nån form av gemensam mall över hur stora storlekarna ska vara? Iaf på ett ungefär. Att man växlar mellan två närliggande storlekar är väl ok men att man har ett storleksspann på 4 storlekar (och alla plagg sitter lika bra på en) så är det nåt som är konstigt tycker jag!

Jo jag provar i affären. Men jag går ju inte många steg när jag provar...Ett par jeans är i stretch och då kan jag förstå att de kan töja sig, därför köpte jag inte stretch i lördags.

Jo jag provar i affären. Men jag går ju inte många steg när jag provar...Ett par jeans är i stretch och då kan jag förstå att de kan töja sig, därför köpte jag inte stretch i lördags.

Jag tycker det låter som om du köper alldeles för stor storlek. Sitter de tight nog i midjan så hasar dom inte ned.
Prova samma modell men 1 eller till och med 2 storlekar mindre nästa gång. Och när du provar byxorna, gå runt lite i dom, sätt dig ned, ställ dig upp och huka dig några gånger för att se vad som händer. Glider dom ned är det fel.
De bästa jeansen jag har har alla varit väldigt tighta och nästan lite obekväma i de första gångerna vid användning. Sen blir dom perfekta!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
617
Senast: Åsa A
·
Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 813
Senast: Tajger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 266
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 424
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar