Varför kommer smsen inte fram?

Bapelsin

Trådstartare
Jag har problem med att folk skickar sms till mig som jag inte får. Om vi tittar på våra sms-konversationer tillsammans ser de helt olika ut. Ibland kan personen i fråga ha skickat flertalet sms över tid. Det här leder såklart till att de undrar varför jag inte svarar, och jag undrar varför de inte svarar.

Det är bara inkommande sms till mig som försvinner, de sms jag skickar kommer fram som de ska. Det är alltid samma personer som detta uppstår med.

Var ligger felet?
Är det min telefon det är fel på? Är det mitt sim-kort? Är det deras telefoner? Deras sim-kort?
Vad ska jag göra? Detta är superirriterande. Har såklart testat att starta om mobilen vid ett flertal tillfällen.

Hjälp!
 
1. Kolla blockeringslistan i din telefon så att du inte har råkat blocka dem av misstag.
2. Kontakta din teleoperatör och beskriv problemet. De kan se vad dina vänner har för leverantör och har ofta information om huruvida de har haft problem. Har haft problem med en vän, då var det hennes SIM-kort det var fel på.
 
Är det iPhone så kan det skickas via nått annat (minns inte vad det heter) då är smsen blåa. Annars är dom gröna. Kan ju vara att telefonen försöker skicka på det andra sättet och när det inte går så blir nått fel.
 
Jag har problem med att folk skickar sms till mig som jag inte får. Om vi tittar på våra sms-konversationer tillsammans ser de helt olika ut. Ibland kan personen i fråga ha skickat flertalet sms över tid. Det här leder såklart till att de undrar varför jag inte svarar, och jag undrar varför de inte svarar.

Det är bara inkommande sms till mig som försvinner, de sms jag skickar kommer fram som de ska. Det är alltid samma personer som detta uppstår med.

Var ligger felet?
Är det min telefon det är fel på? Är det mitt sim-kort? Är det deras telefoner? Deras sim-kort?
Vad ska jag göra? Detta är superirriterande. Har såklart testat att starta om mobilen vid ett flertal tillfällen.

Hjälp!
Det problemet hade jag med en telefon för många år sedan. Fick aldrig nån klarhet i vad felet var. Det upphörde i alla fall när jag bytte telefon. Så det var ju uppenbarligen något med just den telefonen
 
Hände mig häromdagen då jag inte fick två sms från hovslagaren! Hon fick printscreena hela sin konversation och skicka på messenger.
 
Är det iPhone så kan det skickas via nått annat (minns inte vad det heter) då är smsen blåa. Annars är dom gröna. Kan ju vara att telefonen försöker skicka på det andra sättet och när det inte går så blir nått fel.

Exakt - det är när av nån anledning det skickas som imessage som det blir så. Det går att ändra inställningen, dock minns jag inte hur jag gjorde, men det borde gå att googla fram :) @Bapelsin

edit: hittade: https://support.apple.com/sv-se/HT207006
 
Gå in under inställningar/meddelanden och kolla att du kan ta emot iMessage till både din mailadress och ditt telefonnummer. Kolla även att nya konversationer börjas från ditt telefonnummer och inte mailadress.
 
Jag har problem med att folk skickar sms till mig som jag inte får. Om vi tittar på våra sms-konversationer tillsammans ser de helt olika ut. Ibland kan personen i fråga ha skickat flertalet sms över tid. Det här leder såklart till att de undrar varför jag inte svarar, och jag undrar varför de inte svarar.

Det är bara inkommande sms till mig som försvinner, de sms jag skickar kommer fram som de ska. Det är alltid samma personer som detta uppstår med.

Var ligger felet?
Är det min telefon det är fel på? Är det mitt sim-kort? Är det deras telefoner? Deras sim-kort?
Vad ska jag göra? Detta är superirriterande. Har såklart testat att starta om mobilen vid ett flertal tillfällen.

Hjälp!
Kolla om du har någon uppdatering som behöver göras! Jag har haft samma problem!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 220
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
5 337
Senast: ameo
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 171
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp