Varför knastrar det i nacken?

Texaz

Trådstartare
Som rubriken säger, varför knastrar det i nacken när jag rör huvudet?

Känner mig inte orolig, men undrar bara vad det beror på?? :confused:

Det är troligtvis ljudet från ledytor som gnids mot varandra. Ofarligt, men kan gå att träna bort (starkare muskler i nacken som ”avlastar” lederna). :)

Jag har väldigt spända muskler i nacken och får som mest knaster efter exempelvis kiropraktorbesök eller på annat sätt lossar på spänningarna, så för mig är knastret positivt (även om det antagligen vore ännu bättre om jag tränade nacken :D).

Det är troligtvis ljudet från ledytor som gnids mot varandra. Ofarligt, men kan gå att träna bort (starkare muskler i nacken som ”avlastar” lederna). :)

Jag har väldigt spända muskler i nacken och får som mest knaster efter exempelvis kiropraktorbesök eller på annat sätt lossar på spänningarna, så för mig är knastret positivt (även om det antagligen vore ännu bättre om jag tränade nacken :D).
Tack för svar, att jag är spänd i de musklerna stämmer, så antar att det är "positivt" att det knastrar, dvs att jag löser upp spänningarna??

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare under åren testat normal-formade foamkuddar (Te**ur) men upplevt att de blir osköna och lite ”fel” form. Nu ser jag...
Svar
10
· Visningar
577
Senast: Exile
·
Kropp & Själ En eller två gånger om året måste jag flyga långt. Ännu oftare åka långt med tåg. Jag har köpt nack-kuddar i det oändliga men ingen...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
250
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Tidigare i går så började ett födelsemärke jag har på magen att ömma och nästan sticka. Det stitter inte så att kläder i någon form... 2
Svar
30
· Visningar
1 627
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka