Varför knastrar det i nacken?

Texaz

Trådstartare
Som rubriken säger, varför knastrar det i nacken när jag rör huvudet?

Känner mig inte orolig, men undrar bara vad det beror på?? :confused:
 
Det är troligtvis ljudet från ledytor som gnids mot varandra. Ofarligt, men kan gå att träna bort (starkare muskler i nacken som ”avlastar” lederna). :)

Jag har väldigt spända muskler i nacken och får som mest knaster efter exempelvis kiropraktorbesök eller på annat sätt lossar på spänningarna, så för mig är knastret positivt (även om det antagligen vore ännu bättre om jag tränade nacken :D).
 
Det är troligtvis ljudet från ledytor som gnids mot varandra. Ofarligt, men kan gå att träna bort (starkare muskler i nacken som ”avlastar” lederna). :)

Jag har väldigt spända muskler i nacken och får som mest knaster efter exempelvis kiropraktorbesök eller på annat sätt lossar på spänningarna, så för mig är knastret positivt (även om det antagligen vore ännu bättre om jag tränade nacken :D).
Tack för svar, att jag är spänd i de musklerna stämmer, så antar att det är "positivt" att det knastrar, dvs att jag löser upp spänningarna??
 

Liknande trådar

Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Zevzan
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Att det pratas så mycket om hur många steg man gått per dag. Det säger inte mig ett skit? Steg varierar ju väldigt mycket i längd...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
2 113
Senast: Sryoqwe
·
Kropp & Själ Hur gör ni som lever ensamma utan barn eller partner? Känner ni er någonsin ensamma? Vad gör ni då när ni sitter där hemma i lägenheten/...
2
Svar
38
· Visningar
2 269

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp