Varför kallar folk dessa för tofflor ??

Mynta2

Trådstartare
75910091_1.jpg

Detta är ju bara nyare modell av dåtidens slamkrypare var och varannan människa traskade runt i. Vi har sånna till vår dotter, och inte tusan har hon dom som inneskor/tofflor som det beskrivs i alla annonser. Ska man ha skor på ungar innomhus ?

Vi har dom på ute så länge det inte är för slaskigt för dom håller ju inte väta borta. Helt suveräna skor. Jättelätta, hyffsat varma och smidiga. Men varför kallas de inneskor och tofflor av alla ???

Sv: Varför kallar folk dessa för tofflor ??

Ingen aning men jag tyckte de var fina :d
Min dotter skulle då inte tvingas på SKOR inomhus! Fy! Så jag är på din linje. Farmor ringde igår och sa att hon köpt mockasiner, det är väl det som småungar kan ha inne :)

Min brorsdotter har något liknande, en kvinna uppe i Vilhelminatrakten som gör dom..

Har lite svårt att se materialet?

Brorsdottern har inte ens sula under på sina, så länge det inte är blötsnö så är hon ute i dom ( håller bra mycket bättre värme än alla kängor dom provat )

Jag tycker deom verkar underbara och jätte söta :)

Dom är gjord i filtmaterial, en del säger fleece..men det är det inte. Snarare filt. Dom är verkligen värda att köpa när barnet nyss lärt sig gå samt ska börja ha skor. Superlätta och stadiga.

Ja, mockasiner har våran emellanåt inne när det är kallt på golvet. Men oftast drar hon av sig dom ;)

Ja men då är det samma kvalitet som dom min brorsdotter har, hennes är dock högre i skaftet och som sagt ingen gummisula ( men det går att få sådana med gummisula också )

Dom är verkligen guld säger min bror, hon håller värmen i dom när det är -15 och mer :)

Men dom verkar vara omtyckta så sådana får det bli ..

Jag har inte köpt dom. Har fått ett par av min kompis när hennes dotter vuxit ur dom. Nu börjar våran växa ur dom snart, och då funderade jag på sälja dom på Tradera. Folk är ju liksom galen i polarn&pyret ( av någon märklig anledning). Då kollade jag om det fanns några POP skor, och hittade ganska många sånna som på bilden...och alla kallade dom för tofflor eller inneskor.

Vart man köper dom förutom på Tradera har jag ingen aning om...Jag letade runt, men då jag egentligen inte vet vad dom heter så är det svårt att hitta. Vad folk kallar dom är ju en helt annan sak menar jag.

Se där, det viste jag inte..därav jag frågade. Fast inneskor eller innetofflor då som många skriver..det är väl ganska missvisande namn va ? Toffla tänker jag på sånna där gubbtofflor, typ som man bara sticker in fötterna i och sen hasar runt :)

Senast ändrad:

Jag tror nog de flesta använder de inne ändå, även om jag inte skulle göra det. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka