Varför inte tävla henne?

Vala

Trådstartare
Nu vill jag ha lite åsikter här.
Så många som möjligt helst. :)

Nu börjar jag då sätta igång mitt sto efter kastning.
Tänkte ut och tävla med henne i år, men så säger folk till mig att det är inte lönt, hon är inte bra nog gångarts mässigt för att komma någonstans så jag ska bara satsa på min andra häst.

Jag tänker då tävla andra hästen också och vet själv att han kommer gå mycket längre.

Men jag tror på Vala, jag tror i alla fall att vi kan komma upp i b-klass med träning.
Jag vet att hon inte är någon blivande SM-stjärna och det har aldrig varit tanken med henne.
Utan jag bara älskar att rida henne och tycker det är kul att tävla.
Ska jag då låta bli detta bara för att hon inte kan komma så långt som min andra häst kan?

Bara för att andra tycker jag ska ställa henne som avels häst.
Jag tycker själv att jag både kan träna och tävla henne lite i år och sen se om jag betäcker om i år eller väntar tills nästa år istället.

/

Ann-Sofie

Sv: Varför inte tävla henne?

Självklart skall du tävla om du tycker det är roligt, varför låta bli att tävla bara för att andra inte tycker att det är lönt? Det är väl ändå du som bestämmer vad du vill göra med din häst.

Har du tid, ork, lust och råd att hålla två hästar i tävlings kondis så tycker jag absolut att du ska tävla stoet! Måste man alltid ha en chans att vinna för att tävla? Då skulle jag aldrig komma iväg igen.... Tävla för att träna och för att det är kul - jag håller på dig!

Det måste ju vara bra även för avlesston att var i trim :banana: , speciellt om hon inte är dräktig just nu, alla som tävlar har ju inte målet att kvala in på SM :smirk:

ja, varför inte tävla henne? Om du gillar att rida och tävla henne så gör det!

/Malin

Det låter som den vanliga svenska avundsjukan :smirk:
Du kan väl tävla båda hästarna, många ryttare tävlar flera hästar, fattar inte vitsen med att bara tävla en om man har en annan häst som oxå är i kondis.
:)

Jo jag tänker tävla henne ville bara höra om jag vart dum som tänkte göra de.
Älskar att rida på henne och eftersom hon nu inte ska gå som mamma i år tycker jag det är dumt att inte sätta igång henne fullt ut igen.

Nu är hon då inte i jätte bra kondis just nu.
Fast hon har ändå inte tappat så mycket.
Mest det att hon fått en väldigt fin och rund mage.
Vilket jag tillåtit henne att få eftersom tanken var att hon skulle ge di i sommar.

Och jag har både tid lust och ork att hålla 2 hästar i tävlings kondition. :)

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
319
Senast: CaisaCax
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
33
· Visningar
2 430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat