A
AnnaVirrPanna
Vet inte om det är här den här tråden ska ligga men jag vet inte vart jag ska lägga den annars. Det är så att min häst börjat grisa i boxen. Han flyttade till detta stall för en månad sen ungefär och i bölrjan trodde jag att det var för att han inte installerat sig riktigt, men nu vet ajg inte längre för nu verkar han i övrigt lärt sig alla rutiner etc. Han har visserligen stått i spilta de senaste åren å då är det ju svårt att vara grisig...Jag vet inte riktigt vad han pysslar med på nätterna men han kissar i nästan hela boxen eller om han sprider ut den runt det dessutom ligger han i kisset så han blir ju inte så vacker... jag öser ut en hel skotkärra med kiss varje dag trots att det är meningen att han ska ha bädd...det blir ju liksom aldrig nån bädd av det hela men jag kan ju inte gärna lämna allt det blöta heller.
Jag har hälften torv och hälften spån i bädden. Vissa i stallet har bara torv och säger att det suger bättre men jag tycker torven blir en stenhård bädd och dessutom tycker jag det luktar F*n rent ut sagt av torvbädd...Jag vill ju att bädden ska vara lite mjuk och fluffig å så...
Nån som har nån ide varför han gör så här eller vad jag kan göra...
Mvh Anna
Jag har hälften torv och hälften spån i bädden. Vissa i stallet har bara torv och säger att det suger bättre men jag tycker torven blir en stenhård bädd och dessutom tycker jag det luktar F*n rent ut sagt av torvbädd...Jag vill ju att bädden ska vara lite mjuk och fluffig å så...
Nån som har nån ide varför han gör så här eller vad jag kan göra...
Mvh Anna