alextheasparagus
Trådstartare
Min häst är fortfarande ganska grön i ridningen och även om vi kommit en bit framåt så har jag märkt att hon har väldiga problem med att trava på volt i vänster varv. Hon vill liksom helst gå rakt fram och försöker jag styra in henne på volten sladdar hon ut med bakdelen och liksom travar väldigt fort i sidled. Hon har inte det problemet i skritt, och inte heller i trav i höger varv, och sadeln ligger helt OK (justerbar akademisk). Någon som har haft liknande problem och vad berodde det på? Kan det vara så att hon har ont? Eller bara svag i den sidan? Om det nu inte är något fysiskt problem, finns det någon som har ett tips på hur jag skulle kunna träna på det här?
Tillägg: hästen är inte "min" utan min medryttarhäst som jag har 2-3 ggr i veckan. Hon är 15 år och kallblodstravare som inte började ridas förrän ett par år sedan.
Tillägg: hästen är inte "min" utan min medryttarhäst som jag har 2-3 ggr i veckan. Hon är 15 år och kallblodstravare som inte började ridas förrän ett par år sedan.