Varför gör hon så??

E

Emmaorakel

hej!
har lite funderingar på varför min kära pålle gör detta?! hon har pollenallergi o reagera från maj till sep.. genom att röra på mullen o nysa o frusta... men helt plötsligt för någon vecka sen började hon med likadana symtom som hon har på sommaren?!!!!! men nu är det ju snö ute! omöjligt att det kan vara pollen ute!! varför götr hon detta? är det någon anna som har en hädst med liknade symtom? vad ska ja gör??
tacksam för alla svar!

Sv: Varför gör hon så??

vi har bra ventilation i stallet. bytt strö till halmpellets för att det är damfritt.. har ensilage.. försöker undvika allt med damm.. ja har funderat på bronkit? men hon är hostfri osv...

Blommar inte granarna så här års ? Jag känner iaf av min pollenallergi nu.

nja inte nu när det är fruset? fast inte vet ja men hon har aldrig gjort så här innan

Låter nog som att din häst har Head shaking syndrome..
sök här på forumet så finner du trådar att läsa.

tack.. ja har läst om Head Shaking syndrome.. det låter som om hon har det:(

Tack.. läst lite om det nu.. det låter som om hon har det:(

Vi har bl.a hassel och Al träd som har pollen tidigt. Kanske något sådant hästen reagerar på?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Undrar om ni kan hjälpa mig att fundera ut vad som hänt med min häst?? Visste inte om jag skulle lägga det här eller under ridning...
Svar
16
· Visningar
3 025
Senast: Luff
·
Hästhantering Hej! Jag hoppas att det finns några härliga människor därute som kan komma med lite tips och råd till mig :) jag har lånat en...
Svar
19
· Visningar
1 703
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 697
Senast: Karminnie
·
Hästvård Hej Känner att jag behöver tips och funderingar på hur jag ska gå vidare med min 5 åriga valack. Historik: Började slutet av...
2
Svar
27
· Visningar
4 202
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna