Banni
Trådstartare
Jag blir inte riktigt klok på ett beteende min hund har, så idag bad jag min kille filma medan jag bad min hund om några saker för att beteendet skulle komma med på film så får jag se vad ni kloka hundmänniskor säger.
Lite bakgrund:
Varje gång jag ber min hund att jobba lite så får han som ett slags "utfall" (som på filmen vid ca 0:50) och jag kan inte förstå var det kommer ifrån. Han gör likadant om vi går på långa promenader eller är för under/över stimulerad.
Ett tag tänkte jag att han kanske gör så för att han har ont nånstans och därför "demonstrerar" men han har blivit kollad och röntgad av vet utan resultat så där körde jag fast.
Min andra teori är att det är nåt slags stess-beteende som att det blir för mycket för honom och han vill inte vara med. Jag använder inte heller röstkommandon på honom för jag upplever att det stressar honom.
Inomhus är han världens lugnaste och trevligaste men utomhus blir han osäker, stressas och på sin vakt.
Vad tror ni, kan detta vara stess-beteende eller är han bara lat/ouppfostrad?
http://www.youtube.com/watch?v=R87p2-1p00k&feature=youtu.be
Spola fram till 0:50 om ni inte vill se hela.
Det är bara mellan 0:50 - 1:15 som problemet syns så ni behöver inte se hela
Lite bakgrund:
Varje gång jag ber min hund att jobba lite så får han som ett slags "utfall" (som på filmen vid ca 0:50) och jag kan inte förstå var det kommer ifrån. Han gör likadant om vi går på långa promenader eller är för under/över stimulerad.
Ett tag tänkte jag att han kanske gör så för att han har ont nånstans och därför "demonstrerar" men han har blivit kollad och röntgad av vet utan resultat så där körde jag fast.
Min andra teori är att det är nåt slags stess-beteende som att det blir för mycket för honom och han vill inte vara med. Jag använder inte heller röstkommandon på honom för jag upplever att det stressar honom.
Inomhus är han världens lugnaste och trevligaste men utomhus blir han osäker, stressas och på sin vakt.
Vad tror ni, kan detta vara stess-beteende eller är han bara lat/ouppfostrad?
http://www.youtube.com/watch?v=R87p2-1p00k&feature=youtu.be
Spola fram till 0:50 om ni inte vill se hela.
Det är bara mellan 0:50 - 1:15 som problemet syns så ni behöver inte se hela