Varför gör han så? "Ylande"

Ainon

Trådstartare
Här kommer en sådan där fånig nybliven hundägare fråga :angel:

Uno kan ibland (inte ofta), mest har det hänt när jag ropar på honom och han kommer mot mig (men saktare än normalt, normalt = full kareta) men även vid andra situationer har det hänt, utsöndra något yl-liknande (högt låter det.) ljud aow AOOW aow är väll hur jag bäst kan skriva det.

Är det bara något random, eller brukar hundar "yla" vid några speciella tillfällen?

(det är inte alls likt hans skall, det låter bjäbb bjäbb bjäbb :rofl: och inte heller åå jag är så ensam ylet som han gjort någon enstaka gång han varit ensam i början som är mer utdraget Aoooooooooow)

Sv: Varför gör han så? "Ylande"

sadar later min dvargschnauzervalp ocksa, nar jag fragar om hon vill ga ut. Da ylar hon till svar (tva kort yl, som AOOW AOOW). Aven da hon vill ha uppmarksamhet eller om hon blir jatteglad ylar hon.

Sv: Varför gör han så? "Ylande"

Vår rottweiler ylar ibland, men endast på nätterna eller sens kvällar.
Någon gång gör han det i sömnen, om han drömmer eller så, men oftast när han är ensam.
Han kan ju mycket väl gå in till mamma och pappa i sovrummet, men trivs bra i hallen, och går ut där efter det har släkts och lägger sig på sin plats, så jag vet egenligen inte riktigt varför han ylar :p

Liknande trådar

Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 458
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka