Varför ge rice krispies?

Celija

Trådstartare
När jag var väldigt liten hade vi en bekant som gav sina hundar (en schäfer och en golden) en varsin skål rice krispies om dagen, vet inte om hon gav mjölk eller vatten till men jag tror att hon hade i mjölk. Det var ganska stora skålar.

Det var som sagt väldigt längesen och vi har ingen kontakt med denna idag, så jag kan inte fråga henne. Men är det någon som har en gissning?

Sv: Varför ge rice krispies?

När jag var väldigt liten hade vi en bekant som gav sina hundar (en schäfer och en golden) en varsin skål rice krispies om dagen, vet inte om hon gav mjölk eller vatten till men jag tror att hon hade i mjölk. Det var ganska stora skålar.

Det var som sagt väldigt längesen och vi har ingen kontakt med denna idag, så jag kan inte fråga henne. Men är det någon som har en gissning?

Bukfylla kanske? Har hört att vissa kan ge riskakor som bukfylla så det kanske är samma sak?

Jag skulle gissa på att det bara var en vana... Rice krispies är väl ganska söt?
Mina föräldrars hund får en skål med flingor varje dag, för hon tycker det är gott:D
(hon är lite överviktig ja)

Tänkte också i dom banorna men varför inte ge vanligt ris isåfall? Eller är det någon skillnad? :)
Fast det är ju bara hon som kan svara p varför hon inte gav vanligt ris iofs, hehe.

Eller för att puffat ris innehåller mer luft? Min första tanke var också bukfylla även om det inte känns så nyttigt om man kollar på vad Rice Krispies egentligen innehåller.

Jag kommer ihåg att i min gamla " Bonniers Stora bok om hundar" stod det i foder-sidorna att man med fördel kunde ge hunden flingor med mjölk. Jag kommer dock inte ihåg varför.. Men jag tror inte dom menade det som bukafylla.

kl.
Nu när jag tänker på det så gav alltid mormor och morfar sin hund cornflakes och fil till frukost. Eller var det kvällsmat? :confused:
Shit the same, en gång om dagen var det iallafall.

Varför? Ingen aning faktiskt, var för ung för att tänka på någon speciell anledning.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 112
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 384
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 352
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 538
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12