Varför funkar det inte!?

G

Galadriel

Jag sliter mitt hår.
Jag har gjort en hemsida i html, men valt att göra fotoalbumet i Frontpage. Den där varianten med klickbara småbilder i överkanten och en större bild mitt på sidan. Det gick bra och jag har lagt ut bilder från ett tillfälle. Nu satt jag och skulle lägga ut andra bilder i ett nytt album och det funkar inte!
Jag ser en stor bild mitt på sidan, men småbilderna samt pilarna är röda kryss. Jag har fört över alla filer i ftp-programmet, så vad kan det vara jag har missat??

Sv: Varför funkar det inte!?

Du har inte sidan uppladdad någonstans så att man kan se hur koden ser ut etc?
Om du har samma kod till det nya albumet som i de förra albumen är det ju väldigt konstigt att det plötsligt har slutat fungera..
Du har skrivit rätt filnamn? Jag menar, det är ju väldigt känsligt om man skriver med stora bokstäver eller med små, t.ex. .JPG eller .jpg.

Du har missat att publicera en del av sidan. Gå in på de bilder som inte finns, dvs de med rött kryss på, högerklicka på dem, och kollar vilka egenskaper bilden har. Sedan går du tillbaka och publicerar den mappen.
När du skapar ett fotoalbum i frontpage så skapas flera mappar och undermappar som alla måste publiceras innan du får ordning på sidan.

Hänger du med? Om inte, Pm;a mig så ska jag försöka hjälpa dig ännu mer.

Har du en undermapp som heter "images"...så måste den publiceras likadant...dvs så att inte sökvägarna ändras!!!

ex högerklicka på bilden....säger sökvägen images/horse.jpg så måste den ligga i rätt mapp "images"...
:banana:

Liknande trådar

IT & mobiler Det är nu över 2 år sedan jag uppdaterade min hemsida och jag är trött på all inaktuell information som finns där, så nu när jag lyckats...
Svar
7
· Visningar
1 347
Senast: meodeo
·
E
IT & mobiler Om jag gör en hemsida i Front Page, och vill lägga upp den på ett .se domän (sådant som kostar pengar, ja ni vet.. :o ), måste jag ha...
Svar
10
· Visningar
1 402
Senast: nidron
·
IT & mobiler Jag, total nybörjare på hemsidor och html har numera ansvaret för vår studentförenings (akademisk ridklubbs) hemsida. Hittills tycker...
Svar
8
· Visningar
872
Senast: Laban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023