Varför finns det ingen datumstämpel?

Michellan95

Trådstartare
Har vänt på vårt babyskydd åt alla håll och rivit av klädseln men hittar verkligen ingen datumstämpel (den lilla präglade ringen)? :confused:
Överallt läser man om att det ska vara en datumstämpel och eftersom babyskydd inte har det, betyder det att den är väldigt gammal? Vi köpte det faktiskt nytt på Babyproffsen mars -10 och det är en Akta Graco Autobaby II.

Funderar lite på om det är värt att spara skyddet när vi inte har några syskon planerade? Kan väl knappast sälja ett babyskydd jag inte kan lova att plasten är okej?

Sv: Varför finns det ingen datumstämpel?

Vad konstigt? Vi har (för) gammalt babyskydd (98) som står på vinden och som väl ska slängas, men det är märkt... Jag fick dock leta lääänge innan jag hittade de där siffrorna... :angel: Det var ingen stor och tydlig märkning precis...

Hur menar du att du inte kan garantera att plasten är ok? jag tycker att du absolut kan sälja det, om det är oskadat, inga krockar eller annan åverkan. Hittar du ingen märkning, kanske ni har kvar ett kvitto som kan bekräfta åldern på det?

Ska titta om kvittot ligger i skötbordet men jag misstänker att det är slängt, kvittot på vagnen ligger iaf där.

Jag kan ju inte garantera att plasten är okej om jag inte kan påvisa med en datumstämpel att plasten inte har gått ur tiden? Själva babyskyddet kan jag ju lova att den är okrockad, aldrig tappad i golvet eller haft ett för tungt barn i men jag vet ju inget om plastens ålder. Det är så jag tänker.

Du kan kanske söka på när det skyddet tillverkades första gången. Ett babyskydd håller i 7-8 år och jag tror knappast att ditt skydd som du köpte nu är så pass gammalt men såldes nytt i butik.

Via google? Googlar jag så kommer det mest upp frågor om om babyskyddet är bra. Hittade en webbshop (?) som hade haft modellen sedan -07 så skyddet borde väl inte vara äldre än så då kanske?

Sitter faktiskt på deras hemsida och tittar men jag har nog snor i hjärnan också och inte bara i näsan. Under kontakta oss står det coming soon och sedan på ett annat ställe står det hur man gör för att ta bort sina kontaktuppgifter och nästa ställe hur man stämmer dem ??

Då får du återkomma, coming soon hänvisar nog till att det snart kommer finnas bra kontaktuppgifter :)

Hoppas de har en svensk kontaktsida sida då för jag är urusel på engelska :angel:

:idea: kan passa på och göra det när vi köper nästa stol. Barnet är på tillväxt fortfarande och är lite för lätt för stolen vi vill ha. BP kanske t.o.m. kan svara på hur gammal babyskyddet är!

Har kontaktat babyproffsen och på onsdag när jag ska till stan så ska jag svänga in till dem och låta dem titta på babyskyddet. Hon trodde inte på mig att det inte fanns någon märkning, ser fram emot att bli överbevisad att det visst finns en datumprägel :D

jag måste kolla mitt skydd imorgon, har ett likadant. Du har gjort mig nyfiken:D

Det sitter i sambons bil och Moa kan fortfarande använda det när hon åker i den bilen (sällan), 80cm+ och 11 kilo tung. Stort skydd!

Spännande att höra hur ditt skydd ser ut. Det finns ju några ringar i frigoliten i ryggstödet men det är ju inte rätt stämplar och otydliga är de också.
Kanske ska låta Isabella ha vårt babyskydd i makens bil eftersom hans bil ska hon ju bara åka mellan huset och förskola, ~2km på landet.

nu har jag kollat, och jag hade inga "ringar", utan det fanns ett klistermärke med en streckkod på, på mittdelen av basen(ovansidan) och under stolen ungefär där benen är. Etiketten var ca 7 cm lång och längst ner till vänster under koden fanns tillverkningsdatum :)

012209 var mitt tillverkat och vi köpte det runt aug 09 när de sålde ut dem så det var ju inte sååå gammalt då.

Hoppas att det finns märke på ditt med.

040909 tror jag att det stod :idea: (minne som guldfisk) men jag ska förbi babyproffsen ändå imorgon bara för att jag är så nyfiken på att höra vad de säger :D
Ska beställa bilstol åt min lilla fröken löken också.

Haha jo men de säger ju att det visst finns en datumstämpel i plasten men nu är vi ju två som inte har hittat någon (tre med maken).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka