Har fyra hästar varav en hunnit bli 24 år, pigg och frisk men ja 24 år är 24 år. Fyra åriga valacken och gamlingen verkar inte direkt vara bästa kompisar och när gamlingen får på sig täcke på hösten blir valacken arg? Varför? Likadant på våren när täcket tas av. De andra två, också ston, bryr sig inte om att gamlingen har täcke. Är det någon som upplevt något liknande? Det brukar vara två dagar som valacken absolut ska jaga gamlingen lite vid utsläpp sen är det bra men det känns inte speciellt bra och gamlingen behöver nog ha täcke ute vintertid.
Detta har hänt sedan valacken var två och i övrigt bryr sig inte valacken direkt om gamlingen annat än att retas lite ibland. Gamlingen och de andra stona är goda vänner och kliar gärna varandra, valacken och de yngre stona verkar också komma överens. Jag vet att flockkonstellationen kanske inte är optimal men nu är det dessa hästar jag äger.
Att unga hästar kan bli rädda när hagkompisen får på sig ett täcke för första gången har jag hört talas om men aldrig att någon blir arg
Detta har hänt sedan valacken var två och i övrigt bryr sig inte valacken direkt om gamlingen annat än att retas lite ibland. Gamlingen och de andra stona är goda vänner och kliar gärna varandra, valacken och de yngre stona verkar också komma överens. Jag vet att flockkonstellationen kanske inte är optimal men nu är det dessa hästar jag äger.
Att unga hästar kan bli rädda när hagkompisen får på sig ett täcke för första gången har jag hört talas om men aldrig att någon blir arg