Alexandra_W
Trådstartare
Vet att jag funderat varje gång jag fått försäkringsbrevet men nu passar jag på att fråga:
Varför är egentligen siames så dyra att försäkra (vetvård)?
Jag har haft siames i många år och en fick njursvikt, en fick en analsäcksböld, två har haft FORL (belastar inte försäkringen). Det är allt. Har haft två huskatter under samma period. En sårskada, en ligamentskada, vingelsjuka. Huskatterna har kostat många gånger mer i vetvård och belastat sina försäkringar mer, helt kopplat till att de fått vara ute.
Årets försäkringsbrev. Premier är EFTER 20% samlingsrabatt.
Siameshona 1: 3056 kr
Siameshona 2: 3189 kr
Huskatthane: 1117 kr
Ragdollhona: 1890 kr
Alla är kastrater. Ragdollen och siameshona 1 är precis lika gamla.
Iom ragdollen så är det ju inte så enkelt som att ”raskatter är dyra att försäkra, huskatter billiga”. Det är drygt 60% dyrare att ha siamesen försäkrad än ragdollen!
Varför är egentligen siames så dyra att försäkra (vetvård)?
Jag har haft siames i många år och en fick njursvikt, en fick en analsäcksböld, två har haft FORL (belastar inte försäkringen). Det är allt. Har haft två huskatter under samma period. En sårskada, en ligamentskada, vingelsjuka. Huskatterna har kostat många gånger mer i vetvård och belastat sina försäkringar mer, helt kopplat till att de fått vara ute.
Årets försäkringsbrev. Premier är EFTER 20% samlingsrabatt.
Siameshona 1: 3056 kr
Siameshona 2: 3189 kr
Huskatthane: 1117 kr
Ragdollhona: 1890 kr
Alla är kastrater. Ragdollen och siameshona 1 är precis lika gamla.
Iom ragdollen så är det ju inte så enkelt som att ”raskatter är dyra att försäkra, huskatter billiga”. Det är drygt 60% dyrare att ha siamesen försäkrad än ragdollen!