varför är han halt?

J

JenniferH

Jag var ute och red en morgon på mitt halvblod ute på en äng och då märkte jag att han haltade. Jag gick direkt upp till stallet men han hade ingenting i hoven, han var inte svullen någonstans, hoven var inte varm och han har inget sår någonstans.
Vad kan det vara?
När jag börjar tänka efter så minns jag att jag någon vecka tidigare hade ridit över en bred bäck och han halkade till lite grann på en stor sten under vattnet. Och jag fick för mig att han gick lite konstigt i början av ridturen, men sen gick han ju normalt igen. Och jag hopptränade dessutom två dagar innan jag märkte att han var halt och det gick jättebra!
Så nu undrar jag; Varför är han halt?

Sv: varför är han halt?

Det får du allt ta och fråga en veterinär om! Utifrån din beskrivning kan det vara vad som helst; kotledsinflammation, gonit, kissing spines, fång, hovböld, osteokondros osv. Omöjligt att säga. Jag tänker inte ens tro nånting! (Och om du prompt vill att vi ska gissa så skriv vilket ben det gäller, hur hältan yttrar sig, i vilka gångarter, hästens ålder mm)!

Men berätta gärna vad som sägs på undersökningen!

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
271
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 770
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat