Varför är det så roligt att handla hästprylar?

miumiu

Trådstartare
Jag är inte en person som generellt konsumerar jättemycket; Köper kläder och skor till mig och mitt barn typ 2 gånger om året (inför ny säsong) men i övrigt handlar jag inte särskilt mycket alls. Skor behövs nya för dom sliter jag ut, barnet växer och därav behöver hans garderob uppdateras regelbundet.

Min sambo fick en generös slant i julklapp från sitt jobb samt att bonus väntar i februari så han kände sig extra generös inför årets julhandling och frågade mig vad jag ville ha. Det jag verkligen vill ha är grejer till hästen 😂. Han tyckte det kändes lite tråkigt, men liksom, jag kan inte tänka mig något roligare än att pimpa min häst? VARFÖR är det såhär?

Jag är inte en person som generellt konsumerar jättemycket; Köper kläder och skor till mig och mitt barn typ 2 gånger om året (inför ny säsong) men i övrigt handlar jag inte särskilt mycket alls. Skor behövs nya för dom sliter jag ut, barnet växer och därav behöver hans garderob uppdateras regelbundet.

Min sambo fick en generös slant i julklapp från sitt jobb samt att bonus väntar i februari så han kände sig extra generös inför årets julhandling och frågade mig vad jag ville ha. Det jag verkligen vill ha är grejer till hästen 😂. Han tyckte det kändes lite tråkigt, men liksom, jag kan inte tänka mig något roligare än att pimpa min häst? VARFÖR är det såhär?
Ingen aning varför det är så roligt men jag kan verkligen hålla med om att det är kul att köpa grejer till hästen. När det gäller mej själv så känns det oftast fel. Jag skulle kunna slita lite till på mina grejer. Och ofta blir jag snål. Men kan jag ha skiten i stallet så är det en annan femma 😂 älskar att shoppa men får alltid ångest.

Anledningen till att jag kan vara så generös mot mig själv (generös jämfört hur snål jag brukar vara) när det gäller ridsaker är att jag tar igen en barndom av illasittande utrustning. Nu när jag är vuxen och påläst (och har ekonomin) blir jag genuint glad över ett par vinterridstövlar så jag slipper frysa osv.

Samma för mig😅. Att köpa hästsaker är det bästa! Kläder för stallet är också miljoner roligare än vardagskläder. Nu är jag nära nog aldrig "civilklädd" såde kläderna är verkligen inte prio. Täcken, träns och schabrak är min drog🙈.

Sen förstår jag inte när familj säger att det är "tråkigt" när en önskar sig hästsaker. Är väl roligast att ge folk vad de VILL ha så de blir genuint glada?

Jag är exakt likadan. Stallkläder - jätteroligt, vanliga kläder - ett nödvändigt ont. Går iofs mest i div hoodies från märken som Pikeur och Cavallo även till vardags. :)

Skulle också kunna köpa träns (och bett) hela tiden, men har satt ett köpstopp. För schabrak gäller ett ut innan något nytt får inhandlas.

Samma för mig😅. Att köpa hästsaker är det bästa! Kläder för stallet är också miljoner roligare än vardagskläder. Nu är jag nära nog aldrig "civilklädd" såde kläderna är verkligen inte prio. Täcken, träns och schabrak är min drog🙈.

Sen förstår jag inte när familj säger att det är "tråkigt" när en önskar sig hästsaker. Är väl roligast att ge folk vad de VILL ha så de blir genuint glada?
Nä precis, jag tror det handlar om en mer allmängiltig syn på vad som är att ”unna” sig nånting, men det är ju liksom olika för alla? Jag vill ju hellre ha nånting som jag faktiskt kan ha användning för än nåt som bara ligger och samlar damm.

Håller med er alla! Det är så otroligt mycket roligare att köpa hästgrejer än kläder till sig själv. Och om man nu ska rangordna så gillade jag mest av allt att köpa prylar till vår lilla svarta B-ponny som vi hade till för några år sedan. ❤️

Jag älskar också att köpa hästprylar. Schabrak!! ❤️❤️

Min mamma har också klagat på att jag ”bara önskar mig saker till hästen”. Så nu har jag slutat önska mig saker. Fattar inte grejen med att jag ska hitta på nåt annat att önska mig än det jag verkligen vill ha. 🤷‍♀️

Köper det själv istället, men har schabrak-förbud. 🙈

Jag älskar också att köpa hästprylar. Schabrak!! ❤️❤️

Min mamma har också klagat på att jag ”bara önskar mig saker till hästen”. Så nu har jag slutat önska mig saker. Fattar inte grejen med att jag ska hitta på nåt annat att önska mig än det jag verkligen vill ha. 🤷‍♀️

Köper det själv istället, men har schabrak-förbud. 🙈
Min mamma köper hästsaker utan att jag sagt nåt ibland.
Vi ger officiellt sett inte julklappar längre men något blir det nästan alltid ändå 😅.

Jag hade inköpsstopp på schabrak i ett antal år 😇.
Nu hade jag en hög som var så slitna att det var försvarbart att slänga dem så har faktiskt köpt ett schabrak 😀.

Jag är exakt likadan. Stallkläder - jätteroligt, vanliga kläder - ett nödvändigt ont. Går iofs mest i div hoodies från märken som Pikeur och Cavallo även till vardags. :)
Ska köpa en likadan jacka som min stalljacka att ha till jobbet...
Saknar alltid den jackan när jag inte har den.

Jag har oftas ridsport supporter ziptröjan till jobbet också. Och har faktiskt fått några kommentarer om att den är snygg 😁.

Jag blir som en liten unge med att köpa saker till hästen. Det är verkligen det bästa jag vet. Så får defintivt en stor dopamin hit av att shoppa till hästen 🙈 Jag har inte många andra "lastar" i livet, men mitt shoppingberoende är defintivt något jag brottas med 🙈

Ska köpa en likadan jacka som min stalljacka att ha till jobbet...
Saknar alltid den jackan när jag inte har den.

Jag har oftas ridsport supporter ziptröjan till jobbet också. Och har faktiskt fått några kommentarer om att den är snygg 😁.

Förr hade hade jag vinterjackor från Mountain Horse till vardags. Jag hade en i stallet och en som inte fick lukta häst.

Förr hade hade jag vinterjackor från Mountain Horse till vardags. Jag hade en i stallet och en som inte fick lukta häst.
Var åreci så jag tänkte. Men nu var dt bara en enda lite tråkig färg kvar av den modellen tydligen.
Så nu funderar jag om jag ska åka och prova annan modell. Eller avvakta och se om det dyker upp annan färg.
Den tråkga är årets färg så jag kan nog lugnt fundera ett par dagar. Hoppas jag...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka