Varför aldrig Clear Round i högre höjder?

B

Balkasch

Jag undrar varför klubbarna aldrig ordnar så att man kan hoppa Clear Round i högre höjder? Alltid bara 90 cm på stor häst.Jättetråkigt,när man har en häst som behöver hoppa lite högre höjder men som oxå kan stanna ut sig ibland,alltid skönt att veta att man kan rida om igen.Dessutom lär sig de hästar som ofta stannar ut sig att man får gå ut eft 3 stopp !!

Sv: Varför aldrig Clear Round i högre höjder?

Åk på Pay and ride! Där kan man ju träna på olika höjder.

Många klubbar åtminstonde här i skåne brukar ordna det.

vet att kungsbacka har det på vintern och varberg på sommaren, tror halmstad har det också men vet inte när och så...

vi ska iaf börja med det nu efter jul här uppe i norrland (Hudiksvall) också =D

en kanonbra tävlingsform tycker jag och det brukar vara upp tom 1.30m då vet inte riktigt vad vi kommer att ha...kanske 1.20m

Det måste vara olika från klubb till klubb på "min" klubb så är det upp till den höjden någon vill hoppa, vi har haft upp till 1.40, men oftast stannar det på 1.20.

Runt omkring mig har vi massor utav träningstävlingar där vi börja på 40 och slutar på 140.
Bra att få rutin och liknande på. Vart bor du någonstans? Kolla runt ifall det anordnas träningstävlingar eller föreslå det för din klubb!
Lycka till

men om man stoppar ut sig på 90cm. vad är då vitsen att gå upp en högre klass?

F.ö så på regionaltävling brukar 1m vara bed CR..och nationell den lägsta klassen som är med osv..+alla klubtävlingar

Den första klassen i meetings brukar bara CL. Tex, hade Halmstad en CL i LA när de hade Baltic Cup.

life skrev:
Åk på Pay and ride! Där kan man ju träna på olika höjder.

Många klubbar åtminstonde här i skåne brukar ordna det.

Blev lite nyfiken... Vad är Pay and ride?

Här omkring brukar klubbar anordna Pay and ride. Man anmäler sig till vilken hjöjd man vill prova på, många gånger får man ta med sig tränaren in på banan, ibland är även nästa startande inne på banan för sälskap till den hästen som skall hoppa banan. Får man problem med något hinder kan detta läggas ner. Man bestämer mycket själv hur man vill träna. Man har en viss tid på sig att hoppa olika hinderna (så alla anmälda hinner träna). Ingen tävling utan mer som en träning på olika hinder, somliga klubbar har tex bank och vatten hinder som man kan prova på. Super till hästar som behöver se sig om, innan det är dax för tävling.

life skrev:
Här omkring brukar klubbar anordna Pay and ride. Man anmäler sig till vilken hjöjd man vill prova på, många gånger får man ta med sig tränaren in på banan, ibland är även nästa startande inne på banan för sälskap till den hästen som skall hoppa banan. Får man problem med något hinder kan detta läggas ner. Man bestämer mycket själv hur man vill träna. Man har en viss tid på sig att hoppa olika hinderna (så alla anmälda hinner träna). Ingen tävling utan mer som en träning på olika hinder, somliga klubbar har tex bank och vatten hinder som man kan prova på. Super till hästar som behöver se sig om, innan det är dax för tävling.

Låter ju jättebra, tycker jag!

cissan har rätt i att kungsbacka har det på vintern och så har vvi på sommaren också.
förut hade vi till vilken höjd man ville (kommer ihåg nån som hoppat 140) men nu tror jag att maxhöjd är 130, men det räcker tkr jag det är sent som det är, spec på lägre höjderär det mååååånga starter.
kanske därför det runt kring dig bara har upp till 90? vi brukar dela på två dagar 50-1m och 90-130 det blir sena kvällarnär detär upp till 90.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 999
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 465
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve