Varför 300meter ikeakasse aldrig blir

escodobe

Trådstartare
officiell SM gren.

Jag köpte hundmat för drygt en vecka sedan. 20 kilo. När jag skulle hiva in den i bagagen på bamsen så råkade jag riva upp ett hål i påsen. Mitt på. Trött som jag var orkade jag inte bära in den samma dag. Sen kom snön och lättjan. För att bära påsen från bilen så behöver jag peta ner den i en IKEAkasse om jag nu inte vill lämna spår som hans och greta efter mig. Fast hundmatsvarianten då och inte brödsmulor.
Det förståndiga alternativet är att skotta loss bilen, bryta sig in i den - den är vintertid mer inbrottsäker än fort knox, köra bilen 300 meter, bära upp fodret och köra tillbaka.
Det har känts otroligt besvärligt, jag har ju gud bevars varit ledig för att skriva tenta, och hundarna står ju ändå på bantingskurs så jag har istället ransonerat fodret hårt. Men idag kom jag ändå fram till att jag helt enkelt blir tvungen att hämta den där säcken djupfryst foder.
Suck och stön.
När jag tittade på bilderna från promenaden i förrgår så slår det mig att stora hunden faktiskt klarade av att agera draghjälp uppför mördarbacken utan att verka lida av sviterna. Skit samma att hunden inte dragit något annat än lekhusse de sista fem åren - han väger ju närmare 100 kilo och kan jag minnas att rottisen är inkörd så borde väl HAN minnas det med?!:angel:
Sagt och gjort. Jag dammar av det gamla säkerhetsbältet och bryter mig in i bilen, petar ner fodersäcken i ikeakassen och ägnar en kvart åt att försöka stänga luckan igen. När jag tillslut ger upp den tanken så kopplar jag på draglinorna till hunden!
Efter två meter så minns jag varför jag köpte nomesele till dobermanenn:angel: Två linor är helt klart en för mycket men det är inte något att göra åt annat än att trassla ut hunden igen.
Efter ytterligare 3 meter så inser jag att ikeakassar inte är designade för att släpas med en besvärlig dövikt i sig. Den välter nämligen.
Hela tiden.
Och då agerar fodersäcken plogbil...Det är inte en bra ide om foderkulorna ska hålla sig både torra och inne i säcken. Men rottisen drar för själ och fosterland!

De första femtioelva gångerna jag rättar till säcken så vänder sig hunden om för att se vad jag sysslar med och varför i helsike han förväntas stå stilla. Vi ska ju framåt!!
Det innebär att jag återigen behöver trassla ut hunden ur linorna och så drar vi ett par meter till säcken trillat igen. Rätta till säcken. Trassla ut hunden. Framåt.
Tillslut får vi in snitsen och hunden hunden travar käckt på medan jag håller styr på säcken! Vi passerar förbi vår lokale A-lagare som älskar rottisen och lyckas nästan välta en som ska in i porten som missade att vi hade en säck på släp:angel:

Säcken har betydligt fler hål än när jag började och jag har fått torka av av snö och grus och jag väntar just nu på att min handvärmare ska tina upp så jag kan gå ut och mecka med bildörren...

Men kul vart det!

Sv: Varför 300meter ikeakasse aldrig blir

Jag glömde fakstiskt av att ta bilder, för tanken slog mig.

Härligt! Tack för skrattet. :) :D

Hahaha tack för dagens skratt! :bow: :rofl:

Hahaha! :rofl::rofl:

Det är därför jag idag köpte 2,5 kg foder för svindyra 169 stycken enkronor, och i vanliga fall beställer foderleverans från Huveröds för 20 kr. Då får jag det till dörren. Dvs två meter från där det brukar stå. :D

Jag svär mig svettig över sträckkoder. Varför kan de inte ha en synlig prislapp på 20 kg säckar?
Första hindret är avsaknad av 5- eller 10 krona. Jaha, jag hittar en kundvagn med påmonterad babystolvariant som inte kräver ekonomisk deposition. Ha, smart tänkte jag den tar jag. Vad jag inte tänkte på var att babystolen fyllde upp hålet för varor så där står jag med 20 kg säck på magen och försöker baxa ner den i vagnen som bara rullar iväg. Till slut klämmer jag den mot hyllan med burkmat och får ner eländet. Vidare till kassan. "du har väl kod på den här frågar jag lite försiktigt?" i hopp om att kassörskan ska svara "javisst" och med en enkel knapptrycknig registrera priset. Men icke - "nej, jag måste se sträckkoden" Var fanns den - jo, underst så klart. Åter igen får jag baxa runt och upp med säcken på magen. "Du får inte lägga den på bandet" Nähä, vad gör jag då? "Håll upp den så jag kan läsa siffrorna" Det var inte lättare att få den ur vagnen än i kan jag säga. Varpå hon får kasta sig fram och bokstavera siffrorna och slå inte dem medan jag står i 90 graders bakåtvinkling av ryggen. Tillbaka i vagnen genom att klämma den med höften mot kassan. Där kunde historien sluta men den skulle ju ur vagnen en gång till och i bilen.
Vad har jag lärt mig av detta? Jo, skicka mannen att köpa hundmat!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka